Heti foglalkozások 48.

Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód

A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek. Mai témánk: Az életmód és a veszélyes anyagok.

Arról beszélgettünk, hogy azért tekintik az ömlesztett háztartási szemetet veszélyes hulladéknak a környezetvédők, mert többségében válogatás nélkül kerül a kukába: a könnyen lebomló papír, a növénymaradék, az ételmaradvány, az évszázadok alatt elrozsdásodó konzervdoboz, és a gyakorlatilag sosem lebomló üveg. Azt is megnéztük, hogy egy kuka tartalmából mi mennyi ideig szennyez. A foglalkozás végén egyetértettünk abban, hogy a szelektív hulladékgyűjtés nagyon fontos a környezetünk védelme érdekében.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Ma a 2004-ben csatlakozó Ciprussal ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az országról. (Ciprus elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, kultúra,  … stb. Megbeszéltük, hogy földrajzilag Ázsiához tartozik, de az ország kulturális és politikai szempontból is Európa része. Érintettük a Zöld Vonalat, amely a görögök lakta területet volt hivatva elválasztani a törökök lakta területektől. A sziget görög kultúrájának gyökerei az ókori görög hagyományig nyúlik vissza. Képeket néztünk meg gyönyörű tengerpartjairól, amely a turisták kedvenc paradicsoma. Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, melyeket megfelelően kellett párosítaniuk.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv  

A fogalakozás célja a verstani ismeretek elmélyítése. Az időmértékes és a hangsúlyos verselés jellemzőinek megbeszélése után mindkét verselésre olvastunk példákat, majd egy-egy versszak skandálására került sor. A verslábak felismerése egy kis nehézséget okozott, de a gyakorlás meghozta az eredményt. A foglalkozás végén mindenki egy rövid versike megírására vállalkozott, amit a bátrabbak fel is olvastak.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika 

Az eltolással és forgatással kapcsolatos fogalmakat, tulajdonságokat rendszereztük, kiemelve a vektor és irányított szög fogalmát.  Szerkesztéssel hajtottuk végre a transzformációkat különböző feladatokban, fejlesztve a problémamegoldó képességet és a helyes tanulási szokásokat (vázlatrajz, megoldási terv készítése, a szerkesztés pontos végrehajtása, a lépések igazolása). Forgásszimmetrikus alakzatokat vizsgáltunk.

Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

A függő beszéd

Ezen a foglalkozáson a függő beszéddel foglalkoztunk. Ez sem tartozik a legkönnyebb nyelvtani anyagokhoz. Először is azt kell megértenie a tanulóknak, hogy mi is az a függő beszéd, ezért kezdetben magyarul alkottuk a mondatokat.  Nem mindegy az sem, hogy jelen vagy múlt idővel van a főmondatunk bevezetve, ezért ezt is alaposan megbeszéltük. A múlt idővel bevezetett mondatoknál csúsztattuk az igeidőket. Könnyebbségként felírtam nekik azokat a szavakat, amelyek változnak és ha ezt elsajátítják nem lesz probléma a mondatalkotással függő beszédben.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.