Heti foglalkozások 49.

Tematikus foglalkozás – Májusi ünnepek

A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói a Májusi ünnepek témakörével ismerkednek.

Mai témánk:  Májusi népszokások, hagyományok felelevenítése

A májusi ünnepek felsorolásakor a gyerekek megemlítették a május elsejét, az anyák napját, a gyereknapot, a Madarak és fák napját, valamint a Nemzetközi klímaváltozási akciónapot is. Mindegyik ünnepről összegyűjtöttük az általános tudnivalókat, majd megbeszéltük, hogyan ünneplik meg ezeket hazánkban és mi a szokás más országokban.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Ma a 2004-ben csatlakozó Máltával ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az országról. (Málta elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, kultúra,  … stb. Máltáról egy kisfilmet néztünk meg. Kis területe ellenére nagyon gazdag történelemmel rendelkezik. Képzeletben mi is ott járhattunk, és megismerhettük Málta legkeresettebb idegenforgalmi helyeit: a kristálytiszta kék tengert, a homokos tengerpartot, a meredek sziklafalakat, a mészkőbarlangokat és az időszámításunk előtt épült templomokat. Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, melyeket megfelelően kellett párosítaniuk.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv 

A határozók gyakorlása volt a foglalkozás kitűzött célja. Az eszközhatározó, az ok és célhatározó, a mód és állapothatározók felismerése, elemzése volt a feladat. A tanulók a táblánál egy-egy mondatot elemeztek, a tanult jelölésekkel, majd elkészítették a mondatokhoz kapcsolódó ágrajzokat. A foglalkozás végén 10-10 határozós szerkezet felismerésével mérték össze tudásukat a gyerekek.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika 

A hasonlóság fogalmát értelmeztük hétköznapi illetve matematikai értelemben. A hasonlóság alkalmazására mutattunk példákat a mindennapi gyakorlatban (alakzatok kicsinyítése, nagyítása). Nagyított, kicsinyített képek helyes értelmezését tudatosítottuk. Hasonlósággal megoldható számítási feladatokat vizsgáltunk a gyakorlati életből. Térkép-használatot, tájékozódási képességet csoportos munkában fejlesztettük.

Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

A függő kérdés

Ezen a foglalkozáson a függő kérdéssel foglalkoztunk. Először magyarul alkottunk mondatokat függő kérdésben. Itt azt nehezebb megérteni a tanulóknak, hogy habár kérdésről van szó, a szórend állító lesz. A múlt idővel bevezetetteknél pedig ismét csúszni fognak az igeidők. Nem mindegy az sem, hogy eldöntendő vagy kiegészítendő kérdést akarunk e függőbe tenni. Megnéztük a különbséget és feladatlapok segítségével gyakoroltuk ezt a szerkezetet

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.