Heti foglalkozások 47.

Tematikus foglalkozás

A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói Tavaszi jeles napok, népszokások témakörével ismerkednek.

Az ezt megelőző foglalkozásokon megbeszéltük, hogy milyen fontos a tavaszi nagytakarítás a testi-lelki egészségünk szempontjából. Az ünnepváráshoz nemcsak a takarítás és a tisztaság tartozik hozzá, hanem a környezetünk feldíszítése is. A húsvéti ajtódísz készítése közben beszélgettünk a gyerekekkel a húsvéti szokásokról, amelyeknek a mi településünkön ma is élő hagyományai vannak, pl: a locsolkodás, a tojásfestés, a húsvéti ételek, pászkaszentelés, …

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Ezen a foglalkozáson internetes ismeretterjesztő előadást hallgattunk meg az Európai Unióról, majd memóriajáték következett (uniós zászlók – országok). Próbára tették a tudásukat: a gyerekek csoportokba rendeződtek és vetélkedőt rendeztünk: „Hol járunk?” címmel, az eddig részletesebben megismert országokat kellett felismerni.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv  47. foglalkozás

A foglalkozáson a mondatrészek közül a határozókat gyakoroltuk. Átismételtük, hogy a határozó az a bővítmény, amely a cselekvés, történés, létezés körülményeit jelöli meg. Azzal a mondatrésszel alkot határozós szószerkezetet, amelynek körülményére utal. A határozót leggyakrabban ragos vagy névutós névszóval, vagy az azt helyettesítő névmással fejezzük ki. A hely, idő és módhatározók elemzésével, annak kifejezőeszközeinek felismerésével szófajtani és mondattani ismereteinket gyakoroltuk.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika 47. foglalkozás

A tengelyes és középpontos tükrözéssel kapcsolatos fogalmakat, tulajdonságokat rendszereztük. Szerkesztéssel hajtottuk végre az egybevágósági transzformációkat, megszerkesztettük a sokszög tengelyes és középpontos tükörképét, fejlesztve a problémamegoldó képességet. Tengelyesen és középpontosan szimmetrikus alakzatokat vizsgáltunk. A szemlélet és a megfigyelés mellett deduktív következtetéseket vontunk le.

Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

A szenvedő szerkezet

Ezen a foglalkozáson ismét a szenvedő szerkezettel foglalkoztunk. Most egyszerű jövő időben és folyamatos jelen és múlt időkben néztük meg a képzést és a használatot. Talán a folyamatos időkben a legfurcsább a képzés a gyerekek számára. Azt a tanácsot adtam nekik, ami egyébként sok más nyelvtani szerkezetre is alkalmazható, hogy tanuljanak meg egy mondatot az adott nyelvtani anyaggal kapcsolatban és így könnyebb lesz a használat a későbbiek során.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.