Heti foglalkozások 2.

Tematikus foglalkozás – társadalmi egyenlőség

A projekt tematikus foglalkozásán a tanulók számára a társadalmi egyenlőségről tartottam előadást. Megbeszéltük az egyenlőség fogalmát és típusait.

A témakörről beszélgetve felmértem, hogy mit gondolnak a gyerekek a „Társadalmi egyenlőségről”, milyen gondolatok, fogalmak fogalmazódnak meg bennük, és azt is, hogy hogyan látják és tapasztalják ezt a mindennapi életükben.

Közösen kerestük a válaszokat az alábbi kérdésekre:

  • Mit jelent a társadalmi egyenlőség?
  • Mit tud biztosítani a társadalom az emberek számára?
  • Az esélyegyenlőséget milyen törvényes módon lehet érvényesíteni?
  • Az esélyegyenlőség betartásáért és betartatásáért tehetnek-e a tanulók, és ha igen, akkor mit?

A tanulók elmondták véleményeiket a témával kapcsolatosan, majd összegeztük, hogy a társadalom létbiztonságot, szociális biztonságot jelent az emberek számára.

Ezt követően az egyenlőtlenségről beszéltünk, a tanulók saját tapasztalataikból gyűjtöttek példákat a megismert fogalmakra.

Tematikus foglalkozás –  Az Európai Unió előzményei

A mai foglalkozás témái voltak:

  • Európa történeti áttekintése,
  • Európa vezető szerepének kialakulása az elmúlt évszázadok során.

Az Unió kialakulásának előzményeiről beszéltünk a gyerekekkel, az Osztrák-Magyar Monarchia történeti áttekintésével kezdtük, mint az első „szövetségi” állam a kontinensünkön. Kerestük a választ: Hogyan tud két ország egymás mellett élni? Akár sikeresen is.

 Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv  

 Az óra célja  a kommunikációs folyamat tényezőinek megismerése, megértése , s a helyes kommunikáció kialakítása a tanítási órákon és a mindennapi élethelyzetekben.  A gyerekek csoportokban dolgoztak. Különböző szituációs gyakorlatokat mutattak be egymásnak, majd ezt követően értékelték egymás munkáját, beszéltek tapasztalataikról, az átélt élményeikről.  Igyekeztek szépen, kifejezően beszélni, a mozgásukban egymásra figyelni. Fejlődött együttműködési képességük, kifejezőkészségük, feladatmegoldó képességük. Az óra jó hangulatban telt el, a gyerekek munkája hatékony és eredményes volt.

Tantárgyi fejlesztés – matematika 

A második foglalkozásokon a műveletekről, műveleti tulajdonságokról, a helyes műveleti sorrendről tanultakat ismételtük, általánosítottuk. A számolási készség fejlesztése algebrai kifejezések helyettesítési értékeinek meghatározásával történt, annak érdekében, hogy alkalmazásukban egyre nagyobb jártasságra tegyenek szert. A helyes műveleti sorrend mindig problémát jelent, bár a szabályt tudják, alkalmazása nem mindig történik helyesen. Általában az első helyes művelet elvégzése után már balról jobbra haladva végzik a műveleteket. A feladatok megoldásakor szerzett tapasztalatok megkönnyítik az algebrai kifejezésekkel végzett műveletek megértését.

Nyelvi foglalkozás  – angol

Az első foglalkozáson megírt bemeneti mérés kérdéseinek megbeszélése

A foglalkozás célja a tanulók által megírt feladatlap megbeszélése. A válaszok aprólékos elemzésével igyekeztem felhívni a gyerekek figyelmét az előforduló hibákra. Összehasonlítottuk a különböző válaszokat és ők is felismerték, hogy a bővebb mondatok használata az egyszavas megoldások helyett sokkal célravezetőbb. A megfelelő nyelvtani szerkezetek felelevenítésével az esetlegesen előforduló helyesírási hibákat derítettük fel. Azzal, hogy a válaszokat hangosan felolvastuk az angol kiejtést is gyakoroltuk. Megállapítottuk, hogy sok tanuló ügyesen alkalmazta az eddig tanultakat és pontosan, választékosan fejezte ki magát, de természetesen voltak olyan diákok is, akik röviden, tömören oldották meg a feladatokat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.