Heti foglalkozások 1.

Tematikus foglalkozás 1. – A és B komponens

Az EFOP-3.1.8-17-2017-00024 azonosító számú „Együtt, testvérként az Ajaki Iskolával” című pályázat keretében az Ajaki Tamási Áron Katolikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Óvoda és Bölcsőde felső tagozatos tanulói vesz részt a tematikus foglalkozáson.

Első alkalommal a projekt részletes bemutatása történt meg. Megismerték a tanulók a 2 éves projekt tematikáját. Véleményeket fogalmaztak meg, miért jelentkeztek a programra. Kérdéseket tehettek fel a pályázat programjaival kapcsolatosan.

Testvériskolai pályázatunk 2018. február 1-jei indulásával megkezdődtek a heti rendszerességgel tartandó fejlesztő foglalkozások is. Az „A” komponensbe bevont diákok 15 fős csoportokban matematika, magyar és angol nyelvi tantárgyi fejlesztésben részesülnek. A tematikus foglalkozásokon pedig mind az 50, a pályázatba bevont tanuló részt vesz.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv 1.

 A foglalkozáson a tanulók megismerték a projekt tantárgyi fejlesztési foglalkozásainak tartalmát, célját, a tervezett célkitűzések megvalósításának eszközeit, módszereit. Egy szintfelmérő feladatlap kitöltésével számot adtak előzetes ismereteikről, tudásukról a projekt résztvevői. A mérőlapok szövegértési, anyanyelvi ismereteket, nyelvhelyességi tudnivalókat, helyesírási feladatokat tartalmaztak. A feladatok értékelése során fény derült a hiányosságokra, így megfogalmaztuk a fejlesztendő feladatokat, melyet a projekt során szeretnénk elérni.

Tantárgyi fejlesztés – matematika 1.

Az első alkalommal szintmérőt írtak a tanulók, mely a számolási képességüket, logikus gondolkodásukat és a tanultak gyakorlati alkalmazását célozta meg.

A következő foglalkozásokon a műveletekről, műveleti tulajdonságokról, a helyes műveleti sorrendről tanultakat általánosítottuk, hogy alkalmazásukban jártasságra tegyenek szert. A számolási készség fejlesztése algebrai kifejezések helyettesítési értékeinek meghatározásával történt. Emlékezet, összefüggéslátás, rendszerező képesség fejlesztése. A tanultak gyakorlati alkalmazása: mindennapi szituációk összefüggéseinek leírása a matematika nyelvén.

Az algebrai kifejezésekről tanultakat úgy gyakoroltuk, hogy az egyenletek, egyenlőtlenségek átalakítása, a megoldásuk ellenőrzése, a szöveges feladatban adott összefüggések matematikai modelljének felírása, illetve a geometriában (fizikában) tanult képletek alkalmazása ne jelentsen gondot!

Nyelvi foglalkozás  – angol

Bemeneti mérés: A tanulóknak ötven kérdésre kellett válaszolniuk, melyek számos témát érintettek. (bemutatkozás, család, barátok, napirend, iskolai élet, hobbi, utazás, tervek a jövőre, szülőhazám) A célja az volt ennek a feladatnak, hogy képet kapjunk arról, hogy a foglalkozások előrehaladtával hogyan fognak változni a tanulók válaszai. Reményeim szerint az eddig használt egyszerű kifejezéseket és tőmondatokat felváltja majd a választékosan kifejezett, terjedelmesebb nyelvhasználat. Előszeretettel  fogják alkalmazni az itt tanult szószerkezeteket, nyelvtani fordulatokat. A helyesírásuk fejlesztésével magabiztosabbak lesznek és írásban és szóban is bátran fogják használni az angol nyelvet.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.