Heti foglalkozások 16.

Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód

A mai foglalkozásunk témája az egészséges táplálkozás volt. Megismertük a táplálkozás egészséges életmódban betöltött szerepét, mi a különbség a táplálék és tápanyag között. Ismerkedtünk az esszenciális tápanyagcsoportokkal, majd tudatosítottuk a járulékos tápanyagok egészségvédő szerepét. Csoportfoglalkozás keretében táplálkozási piramisokat készítettünk, melyek szintjeire reklámújságokból kiollózott élelmiszerfajtákat ragasztottunk fel. A csoportok képviselőjének feladata volt reklámozni a saját egészséges élelmiszer piramisát, így a foglalkozásunk mozgalmasan és igen jó hangulatban zajlott le.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

Európai uniós vetélkedőt tartottunk a foglalkozáson. Fel kellett ismerni a 4 fős csapatoknak az országok zászlóit, autó jeleit, és a kvíz kérdésekre is tudniuk kellett a válaszokat.  Kiderült a verseny végén, hogy milyen sok mindent tanultak a diákok a hetek alatt.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv 

A foglalkozás célja a tanult mondatrészek gyakorlása volt. Miután elméletben átismételtük a tanult mondatrészek fogalmát, fajtáit, kérdőszavait, s az elemzés lépéseit, mondatok elemzésére került sor. A tanulók  a táblánál egy-egy mondatot elemeztek, míg a társaik a füzetükben dolgoztak.  Az ágrajzok készítése egy-egy tanulónál problémát jelentett, ezért erre több időt fordítottunk.

Tantárgyi fejlesztés – matematika 

Az ismert sokszögek segítségével megvizsgáltuk a sokszöglapokkal határolt testek és az egyenes hasáb tulajdonságait. Fontos feladat a képi gondolkodás és a térszemlélet fejlesztése, ezért elengedhetetlen a fogalmak szemléleti megalapozása. A különböző testek sokoldalú vizsgálata megelőzte a fogalmak definiálását (induktív fogalomalkotás). Ezután a definíciók pontos megfogalmazására és alkalmazására a fogalomalkotás deduktív útját is végig jártuk. Számológép használatát is fejlesztettük a hasábok felszín- és térfogatszámításáról tanultak gyakorlati alkalmazása során.

Nyelvi foglalkozás – angol

Az idegen nyelvi mérés feladatai (olvasott szöveg értése)

Ezen a foglalkozáson a 2017/2018-as idegen nyelvi mérés nyolcadik évfolyamos olvasott szövegértési feladatait néztük meg. Fontosnak tartottam ennek a megismerését, hiszen jövőre ezek a tanulók is részt fognak venni a mérésben. Először önállóan próbálták meg megoldani a feladatokat, majd közösen kijavítottuk azokat. Később átbeszéltük a feladatok szóanyagát, kifejezéseit. Felhívtam a figyelmüket a gyakran előforduló hibákra, figyelmetlenségekre. Természetesen a tavalyi hatodikos feladatsort könnyebbnek érezték ennél, de összességében ügyesen oldották meg a feladatokat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.