Heti foglalkozások 17.

Tematikus foglalkozás – egészséges életmód

A mai tematikus foglalkozáson tovább bővítettük az egészséges táplálkozás témakörét. Az előző órán alakult csapatok beszámoltak az otthonról hozott tapasztalatokról. Önállóan alkották meg véleményeiket, hogy mi az, ami szükséges rossz, mi a jó gyakorlat és mi az, amin lehet és kell is változtatniuk, hogy az egészséges táplálkozás kritériumainak megfeleljenek. Megbeszéltük azt is, hogyan lehet egészségesen főzni, mire kell figyelmet fordítani az ételek elkészítése során, hogy azok beltartalmi értékei ne változzanak és az élvezeti értéke megmaradjon, illetve fokozódjon.

Tematikus foglalkozás – Egy Európai Uniós ország bemutatása csoportban tablókészítéssel

A tanulók előzetes feladatként kapták, hogy egy-egy Európai Uniós országot mutassanak be csoportban. A gyerekek három és négyfős csoportokban dolgozták fel a választott adott országot: Bemutatták az ország földrajzát, röviden a történelmét, megismertették a többiekkel az ország jellegzetes ételeit, meséltek híres emberekről és városokról is. Többen plakátot készítettek, zászlót rajzoltak. Ausztriáról egy csoport német nyelven készített rövid bemutatót, ezzel fejlesztve német nyelvtudásukat is, Megnevezték a fővárost, a pénznemet, a beszélt nyelvet, berajzolták Európa vaktérképén az országot. Célom volt, hogy bővüljön a tanulók ismerete az Európai Unió országairól, fejlődjön előadói készségük, társas kompetenciájuk a közös munka során. A tanulók úgy ismerkedhettek a célnyelvi országokkal, hogy közben összehasonlították azokat saját országunkkal. Közben igyekeztem rávilágítani a másságra, s elfogadtatni azt.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv  

Mindenki számára érdekes nevének jelentése, eredete. Ezen a foglalkozáson a számítástechnika teremben dolgoztunk,s az internet  segítségével mindenki utánakeresett  saját keresztnevének eredetére és jelentésére. A foglalkozás végén pedig Eszenyi János: Csúf és ragadványnevek Ajakon című tanulmányának segítségével megismerkedtünk a településünk legjellemzőbb családneveinek eredetével is , ami nagy kíváncsiságot és érdeklődést váltott ki a tanulók köréből.

Tantárgyi fejlesztés – matematika  

Felelevenítettük a körrel kapcsolatos elnevezéseket és fogalmakat (körvonal, körlap, sugár, átmérő stb.) A körvonal hosszának illetve a körlap területének becslése matematikatörténeti szempontból is érdekes. Ezt követően egyenes körhenger-alakú tárgyakat vizsgáltunk, majd meghatároztuk a felszínüket és térfogatukat. Valóság-közeli feladatok megoldásával a megtanult matematikai fogalmakat közvetlen módon alkalmaztuk.

Nyelvi foglalkozás – angol

Az idegen nyelvi mérés feladatai (hallott szöveg értése)

A hallott szöveg értésénél fontos, hogy a tanulók ne ijedjenek meg a sok ismeretlen kifejezéstől, ne vesszenek el ezekben, hanem próbálják meg a lényeget kiszűrni az információkból. Nem szabad az első pár szó után beírni a választ, mert gyakran beugratják a gyerekeket. Érdekes, hogy a diákok az idei feladatsorban könnyebbnek érezték a hallott szöveg értését. Lehet, hogy az általuk jobban ismert és alkalmazott szavak és kifejezések miatt. Még van egy teljes évük a mérésig, de szintjüknek megfelelően teljesítették a feladatokat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.