Heti foglalkozások 15.

Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód

Mai foglalkozásunk alkalmával az egészséges életmód témakörén belül a helyes napirend kialakításával foglalkoztunk. Meghallgattuk a gyerekek beszámolóit a saját napirendjükről, majd csoportfoglalkozás keretében beszéltük meg a helyes és a kevésbé helyes szokások lényegét valamint a napirendben elfoglalt helyét, megfelelő időbeosztását. Beszéltünk a pihenés (alvás) fontosságáról, érintve ezzel a rekreációs tevékenységeket is.

Tematikus foglalkozás – Az Európai Unió szervei és feladatai napjainkban

A mai foglalkozáson részletesen beszélgettünk az Európai Unió szerveiről és feladatairól. Célom volt, hogy erősödjön a gyerekek nemzeti és európai azonosságtudata, tisztázódjon a demokrácia fogalma, megvalósuljon az aktív állampolgárságra nevelés.

A beszélgetés fő témája az volt, hogyan működik az Európai Unió. Megismertük a különböző intézményeket, azok legfontosabbak feladatait és munkáját. Bemutattam a diákoknak az EU Tanácsát, az Európai Tanácsot, a kormányt, azaz a Bizottságot, az Európai  Parlamentet, az Európai Beruházó Bankot és az Európai Bíróságot. Különösen a Bíróság munkája iránt érdeklődtek, kik és hogyan ítélnek el embereket bizonyos ügyekben. Nagyon örülnek annak, hogy az Uniós támogatásokból hazánk és városunk is fejlődik, szépül.

Megemlítettük, hogy Magyarországnak is vannak képviselői az Unióban. Interneten megkerestük a magyar képviselőket, olvastunk munkájukról. Többen érdeklődtek az iránt, hogy lehet majd felnőttként esetleg dolgozni az EU valamelyik intézményében. Mindenki egyetértett abban, hogy nyelvtudás nélkül nem lehet bekerülni ezekbe az intézményekbe. Remélem, ezzel még jobban felkeltettem a tanulók érdeklődését az idegen nyelvek iránt.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv  

A szavak hangalak és jelentés ének kapcsolatával  ismerkedtünk a foglalkozás során. Képek és ábrák segítségével ismételtünk, majd az interaktív táblánál egyéni és páros munkában oldották meg a gyerekek a témához kapcsolódó feladatokat. Mivel több tanulónál hiányosságokat tapasztaltunk , ezért otthoni gyakorlásra is összeállítottunk egy rövid feladatsort.

Tantárgyi fejlesztés – matematika

A sokszögek (négyszögek, szabályos sokszögek) kerületének és területének számítása volt a kitűzött feladat ezen a foglalkozáson. Az országos kompetenciaméréseken is vizsgálják, hogy a tanuló rendelkezik-e a terület szemléletes fogalmával, másrészt azt nézik, hogy tudja-e szokatlan feladathelyzetben, a gyakorlatban alkalmazni ezeket az ismereteket. Tanulók jelentős részének gondot okoz a terület mértékegységeinek átváltása, ezért fontos a gyakorlás. Képletek alapján számolt és átdarabolással megadott területértékeket hasonlítottuk össze. Fontos, hogy „az egybevágó síkidomok területe egyenlő, de az egyenlő területű síkidomok nem egybevágóak” logikájának megértése.

Nyelvi foglalkozás – angol

A tanult jövő idők átismétlése (egyszerű jövő idő és a to be going to szerkezet)

A jövő idők közül csak az egyszerű jövő időt tanultuk. A to be going to szerkezettel is gyakoroltuk ennek az időnek a kifejezését és használtuk a folyamatos jelen időt is a jövő idő kifejezésére. Megbeszéltük a képzésüket állító, kérdő és tagadó mondatokban, felvázoltuk a használatukat és az időhatározóikat. Nehéz nekik megérteni a különbséget az egyszerű jövő idő és a folyamatos jelen idő jövő időt történő kifejezésekor. A magyar mondatok fordításából lehet, véleményem szerint, a legtöbbet tanulni. Csoportokban dolgoztak a tanulók és egymásnak tettek fel fordítandó mondatokat. Azért is élvezték jobban ezt a feladatot az egyéni munkánál, mert bátrabban mertek a gyengébb képességű diákok is megszólalni.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.