Heti foglalkozások 14.

Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód

Az első tematikus foglalkozásunkon megbeszéltük a gyerekekkel, hogy az egészséges életmód, mint témakör milyen elemeket foglal magába, mivel fogunk foglalkozni a program során. Egyéni beszámolók alapján meghallgattuk két tanuló eddig szerzett ismereteit” Ép testben, ép lélek” címmel. Beszélgettünk a helyes napi rend kialakításáról és az életkortól függő éjszakai pihenő fontosságáról is. Powerpointos bemutató segítségével közösen is elkészítettünk egy felső tagozatos tanuló példát mutató napirendjét.

Tematikus foglalkozás – Az EU jelképei

Az Unió pénze, az euró minden gyereknek ismerős volt, hiszen gyakran hallanak róla, illetve sokan utaznak külföldre és használják ezt a pénzt. Megbeszéltük, hogy hét fajta papírcímletben és nyolc fajta érme címletben állnak rendelkezésre, és kiszámoltuk, mennyit ér egy-egy eurós címlet. A pénz hátlapján „európai”, előlapjukon az Uniós országokra jellemző motívumok találhatók, így a tanulók azt próbálták kitalálni, melyik épület hol lehet.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv 

A helyesírási képesség fejlesztése volt a foglalkozás célja. A tanulók tollbamondást írtak, melyben számos földrajzi név, illetve a földrajzi nevek i-képzős alakja fordult elő. A tollbamondás   megírása után a  szöveg a táblára került kivetítésre, s a gyerekek önállóan ellenőrizték illetve javították hibáikat. A foglalkozás végén megbeszéltük  a típushibákat és a fejlesztendő területeket, s gyakorló feladatsor is elkészítésre került.

Tantárgyi fejlesztés – matematika  

A foglalkozáson azt vizsgáltuk, hogy milyen megfelelő adatokból szerkeszthető trapéz illetve paralelogramma. A feladatok segítettek a helyes tanulási szokások kialakításában: vázlatrajz, megoldási terv készítése, a szerkesztés pontos végrehajtása, a lépések igazolása, több megoldás keresése, geometriai összefüggések alkalmazása. Az összefüggések felismerése, megfogalmazása fejleszti a beszédkészséget és a szövegértést. A szerkesztések fegyelmezettségre és pontosságra tanítják tanulóinkat.

Nyelvi foglalkozás – angol

A tanult múlt idők átismétlése (egyszerű múlt idő és folyamatos múlt idő)

A múlt időknél ezt a kettőt ismételtük át. Felelevenítettük a használatukat, képzésüket állító,  kérdő és tagadó mondatokban és az időhatározóikat is. Mondatokat fordítottunk, mondtunk egymásnak, megpróbálva ezzel érzékeltetni a különbségeket. Tapasztalatom szerint, nagyon nehéz a gyerekeknek megérteni, hogy mikor van folyamatosság a mondatban és mikor van csak egyszerű cselekvés. Megpróbáltunk elmesélni múltban történt eseményeket, élményeket. Egyszerű jelen időben lévő mondatokat írtunk át egyszerű múlt időbe.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.