Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód
A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek. Mai témánk: Az életmód és a kapcsolatok
Ezt a foglalkozást ezzel a mondattal vezettem be: „A stresszt könnyebb elviselni, ha nem vagyunk egyedül.”Megkértem a gyerekeket, mondják el, mit jelent, mit üzen nekik ez a gondolat. A tanulók bátran bekapcsolódtak a beszélgetésbe. Egyértelműen első helyre a családot, második helyre a barátokat helyezték a kapcsolatok rangsorában. A család támaszt jelent, védelmet nyújt, problémáink ellenére is szeret, tanácsokat ad, stb. Felhívtam a gyerekek figyelmét arra, hogy problémák esetén mindig kérjék a felnőttek segítségét otthon és az iskolában is.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
Ezen a foglalkozáson az uniós országok autójelzéseit kötöttük össze az országok neveivel, majd megkerestük az országokat a falitérképen. Párkereső játék következett: nyelveket párosítottuk az országokkal. Internet segítségével belehallgattunk ezekbe a nyelvekbe. Végül puzzle formájában kiraktuk Európa térképét.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv
Április 11.-a költészet napja. Ez alkalomhoz közeledvén József Attila életútjával ismerkedtek a tanulók egy PowerPoint- os előadás keretében. Az irodalomtörténeti atlasz segítségével végigkísértük a költő életének főbb állomásait, a Curriculum vitae- ből részleteket olvastunk fel. Megtekintettük az iskola aulájában elhelyezett kiállítást a költő életéről és munkásságáról, verseiről és versesköteteiről.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika
A geometriai transzformáció fogalmának vizsgálatával kezdtünk játékos feladatok segítségével, alakítva ezzel a rugalmas, dinamikus geometriai szemléletet. Az egybevágóság értelmezése után a háromszögek egybevágóságának alapeseteit vizsgáltuk, melyet összehasonlítottunk a háromszögek szerkesztésének alapeseteivel. Ezt követően háromszögek szerkesztésével fejlesztettük a körző, vonalzó helyes használatát.
Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol
A szenvedő szerkezet
Ezen a foglalkozáson a szenvedő szerkezettel foglalkoztunk. Előző alkalommal egyszerű jelen és egyszerű múlt időben beszéltük meg a használatukat. Most befejezett jelen és befejezett múlt időben néztük meg a képzésüket. Természetesen először ezeket az igeidőket elevenítettük fel, majd feladatlapokat oldottunk meg. A szenvedő szerkezet kapcsán felmerült a hivatalos levél formátuma. Elmondtam a gyerekeknek, hogyan néz ki egy ilyen levél és mi a különbség a hivatalos és a baráti levél között.