Heti foglalkozások 45.

Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód

A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek. Mai témánk: Illemszabályok-étkezés.

Célja: Az étkezési illemszabályok megismerése. A tanulókkal az étkezési szokásokról, illemszabályokról és a terítés szabályairól beszélgettünk: miből áll egy teríték, hol legyenek az evőeszközök, miért számít az elhelyezés sorrendje, és miért mindig a külsővel kezdjük az evést. Nemcsak megbeszéltük, hogyan illik megteríteni az asztalt különböző alkalmakra, hogyan viselkedünk az asztalnál, hanem az ebédlőnkben meg is terítettük az asztalokat. Gyakoroltuk az illemszabályokat például olyan esetekre, amikor valami ételt kell adni vagy kérni az asztal egyik feléből a másikig. Megbeszéltük, hogy mindenki csak annyit tegyen a tányérjába, amennyit megeszik. Addig kell ülve maradni, amíg az étkezés be nem fejeződött. A gyerekek örömmel terítették meg az asztalokat, szívesen bekapcsolódtak a beszélgetésbe, aktívan részt vettek a feladatokban.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

A foglalkozáson idegen nyelvekkel ismerkedtünk, azokkal, melyeken Európa népei beszélnek. Meghallgattuk a 100 Folk Celsius Nyelvelő című számát, majd az europa.eu honlapon nyelvfelismerő játékot játszottunk. Ezt követően feladatlapot kaptak a gyerekek és a földrajzi atlasz segítségével azonosították az országok autójelzését, zászlóját és nyelvét.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv  

Szövegalkotási képesség fejlesztése volt a kitűzött cél a foglalkozáson. Március a tavasz hónapja. A  foglalkozás elején miden tanuló felírt egy szót a táblára, ami a tavasszal kapcsolatban eszébe jutott. Ezt követően minden szóval alkottunk egy-egy mondatot. A frontális munkát egyéni feladatmegoldás követte. A gyerekek 10-12 mondatos fogalmazást készítettek a Legszebb évszak a tavasz címmel, melyben a táblára felírt szavakat is segítségül hívhatták. A foglakozás végén mindenki felolvasta az általa alkotott szöveget, amit közösen értékeltünk.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika 

Egyenletek, egyenlőtlenségek és szöveges feladatok megoldását gyakoroltuk a learningapps.org segítségével. Olyan feladatokat választottunk, melyek megoldása során a tanultakat alkalmaztuk gyakorlatban, fejlesztve a gondolkodási műveleteket, a problémamegoldó képességet, induktív és deduktív következtetéseket.

Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

A szenvedő szerkezet

Ezen a foglalkozáson a szenvedő szerkezetet ismételtük át. Nagyon nehéz megérteni a gyerekeknek, hogy mikor használjuk ezt a nyelvtani anyagot, mert a magyar nyelvben nem gyakran alkalmazzák, esetleg hivatalos levelekben fordulnak elő. A mai alkalommal csak egyszerű jelen időben és egyszerű múlt időben használtuk a szenvedő szerkezetet. Megbeszéltük, hogyan képezzük a mondatokat, hogyan alakítjuk át a cselekvőket passzívvá.  Feladatlapok segítségével gyakoroltunk és a foglalkozás végén szenvedő szerkezetből írtunk vissza cselekvőbe mondatokat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.