Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód
A tematikus foglalkozáson a mai alkalommal az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek, mai beszélgetésünk témája: A helyes fogápolás.
A tanulóknak már van előzetes ismeretük és tudásuk, hiszen mindennap végzik ezt a tevékenységet és kisgyermekkoruk óta tanulnak erről, most felelevenítettük ezt a tudást. Mindezt meg is mutattuk a gyakorlatban.
Összegzésünk: mire figyeljünk, hogy a helyes fogápolás mindennapi rutinná váljon:
- minden étkezés után mossunk fogat jó minőségű fogkefével, és gyakran cseréljük a fogkefét
- rágjunk alaposan, együnk sok friss zöldséget, gyümölcsöt pl.: sárgarépa, alma, … stb.
- ne rongáljuk a fogainkat (dió, mogyoró)
- csökkentsük a cukor és édesség fogyasztását
- ellenőriztessük a fogainkat félévente
- rendszeres masszírozással, megfelelő szájápolással, vitamindús táplálkozással megelőzhetjük a fogínygyulladást
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
A mai foglalkozáson az Európai Unió alapító hat országát és a 6 csatlakozott államot hasonlítottuk össze, csoportmunkában dolgozva.
A térképen megkerestük a 12 országot. A csoportok bemutattak egy-egy általuk kiválasztott államot. Az ismertető alapján hasonlóságokat, különbségeket kerestek az egyes országok között. (felszín, éghajlat, tengerpart, folyók, hegyvonulatok, … stb.)
Jó volt látni, hogy a csoportok tagjai egyre jobban együttműködnek, segítenek egymásnak. Az utolsó feladat egy vaktérkép kitöltése volt minden csoport számára. Öröm volt látni, hogy egyre ügyesebben használják a térképet, kutatnak és oldják meg a hasonló jellegű feladatokat. A foglalkozást egy közös ORSZÁG-VÁROS játékkal zártuk.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv 39. foglalkozás
Szövegértési képesség fejlesztése valósult meg a foglalkozás keretében. Egy tudományos-ismeretterjesztő szöveget olvastak el a gyerekek, mely után mindenki egyénileg oldotta meg a hozzá kapcsolódó feladatokat. A szöveg megértése nagy figyelmet és koncentrációt igényelt, a számításos feladatokban pedig igen sokan vétettek. A javítás során kiderült, hogy sokan csak figyelmetlenek voltak, ezért a pontosságra nagyobb figyelmet kell a jövőben fordítaniuk.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika
Összetett és tört együtthatós egyenleteket, egyenlőtlenségeket oldottunk meg. Az algebrai kifejezésekkel végezhető műveletek alkalmazása, gyakorlása, az egyenletek, egyenlőtlenségek megoldásában rutin szerzése, számolási készség fejlesztése valósulhatott meg a feladatok megoldása során.
Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol
Felkészülés a középiskolai szóbeli felvételire:
Február végén és március elején kerül sor a középiskolai szóbeli felvételire angol nyelvből. Ezen a foglalkozáson a tanult témákhoz kapcsolódó szituációs gyakorlatokat és a képleírást ismételtük át. Többet el is játszottunk( a boltban, az orvosnál, az étteremben, ruhavásárlás, közlekedés stb.) A képleírásnál használatos folyamatos jelen időt is megbeszéltük. ( használata, képzése, időhatározói) A tankönyvből kiválaszthattak egy tetszőleges képet és beszélhettek róla. Írásban is kellett képet jellemezniük, nagyon fontos, hogy a szavak leírására is odafigyeljenek. Így a beszédkészség fejlesztése mellett az íráskészségé is megtörtént.