Heti foglalkozások 38.

Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód

A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek.

A mai foglalkozáson a tisztálkodás fontosságáról beszélgettünk. A bőr egészsége nagyban függ a kötőszövetek állapotától. Bőrünk rugalmasságát, feszességét csak akkor őrizhetjük meg, ha naponta ápoljuk, aminek alapja a rendszeres tisztálkodás.

A gyerekekkel a foglalkozás végén összegeztük azokat a meghatározó információkat, melyek alapvetőek a  rendszeres tisztálkodásban és az hozzájárulnak az egészséges életmód fenntartásához:

  • naponta langyos tusolás hideg zuhannyal befejezve
  • fülünket gondosan ápoljuk (gyufaszál, hajcsat tilos)
  • csak semleges szappannal mosakodjunk
  • frottírtörülközővel alaposan törülközzünk meg
  • minden étkezés előtt kötelező a kézmosás
  • hetente mossunk hajat, naponta fésülködjünk
  • pamut alsóneműt és pamut zoknit használjunk
  • a vécézés előtt és után is mossunk kezet

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Ma az 1986-ben csatlakozó Spanyolországgal ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az országról. (Spanyolország elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, ételek, kultúra,  … stb.

Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, melyeket megfelelően kellett párosítaniuk.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv 

A foglalkozás célja a szavak szófajtani besorolásának gyakorlása.  Minden tanuló egy 5 mondatból álló szöveget kapott, melynek minden szavát szófajtanilag kellett elemeznie. Segítségül az óra elején átismételtük a szófajokról tanultakat, a  „Szófajok rendszere” táblázat segítségével igyekeztünk rögzíteni ismereteinket. Az egyéni feladatmegoldást követően közösen javítottuk ki a tanulók munkáit. A típushibák megbeszélése után mindenkiben megfogalmazódott, hogy szükség van az ismétlésre és gyakorlásra.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika

Az egyenletek, egyenlőtlenségek megoldásával kapcsolatos fogalmak felidézése után egyszerűbb feladatokat oldottunk meg, kiemeltük az azonosság, illetve azonos egyenlőtlenség felismerését, értelmezését. Tudatosítottuk, hogy ilyenkor mely számok a megoldáshalmaz elemei. Fejlesztettük a mérlegelv alkalmazásának rutinját.

 Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

Felkészülés a középiskolai szóbeli felvételire:

Február végén és március elején kerül sor a középiskolai szóbeli felvételire angol nyelvből. Ezen a foglalkozáson az eddig tanult témákat elevenítettük fel. Átismételtük a szavakat, kifejezéseket. Az egyszerű jelen időt is megbeszéltük ( használata, képzése, időhatározói) , hiszen többnyire ez használatos ezeknél a témáknál. Kérdéseket tettem fel egy adott témakörből, majd a tanulók tették ugyanezt. Mindenki kiválasztott egy neki tetszőt és mondott pár összefüggő mondatot róla. Nagyon fontos, hogy merjenek megszólalni a tanult idegen nyelven. Az előforduló hibákat a beszédük után javítottam ki, hogy ne zavarjam meg a diákokat. A hibák megbeszéléséből a többiek is tanultak.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.