Heti foglalkozások 40.

Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód

A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek.

A mai foglalkozás témája: Óvjuk környezetünk tisztaságát!

A gyerekekkel a foglalkozás végén összegeztük azokat az alapvető feladatainkat, melyek szükségesek, hogy megóvjuk a tisztaságot környezetünkben és ezáltal hozzájárulunk az egészséges életmód fenntartásához is.

Óvjuk környezetünk tisztaságát!:

  • tartsunk rendet a lakásban, ne halmozzuk a felesleges tárgyakat „hátha szükség lesz rá” felkiáltással
  • gyakran szellőztessünk
  • rendszeresen takarítsunk, a szemetest naponta ürítsük
  • minél kevesebb sprayt, mosószert, vegyszert használjunk
  • a fehérre meszelt fal fertőtlenítő hatású
  • minél több fát és bokrot ültessünk

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Ma az 1995-ben csatlakozó Ausztriával ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az országról. (Ausztria elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: közös történelmi múlt, nevezetes épületek, híres emberek, ételek, kultúra,  … stb.

Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, melyeket megfelelően kellett párosítaniuk.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv 

Mondatelemzési gyakorlatokat végeztünk a foglakozáson. Az Apáczai Tudástár interaktív tananyagának segítségével felelevenítettük a mondatelemzés lépéseit, tanult mondatrészek kérdőszavait, a jelölését és az ágrajzok készítését.  A tanulók nagyon boldogok voltak, mikor a sikeres munkájuk végén, a táblán visszajelzést kaptak az eredményeikről. A foglakozás végén a hibátlan feladatot megoldók közül néhányan egy-egy mondatot diktáltak társaiknak, amit elemezni kellett.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika

Egyenlettel, egyenlőtlenséggel megoldható szöveges feladatokkal foglalkoztunk. Szövegértelmező és szövegalkotó képesség, a helyes tanulási szokások: megoldási terv, becslés, áttekinthető lejegyzetelés, a megoldás helyességének ellenőrzése, diszkusszió, ezeken a feladatokon keresztül jól fejleszthető. Olyan szöveges feladatokat vizsgáltunk, melyben a megfogalmazott problémák hétköznapi életben fellelhetők, rámutatva a matematika és a mindennapi élet közötti kapcsolatra.

 Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

Halláskészség fejlesztése

A beszédkészség és az íráskészség fejlesztése mellett nagyon fontos a halláskészség fejlesztése is. CD lejátszó segítségével különböző szövegeket hallgattunk meg és oldottunk meg feladatokat. A gyakorlatok sokfélék voltak: el kellett dönteniük, hogy hol tartózkodnak az emberek ( étterem, uszoda stb.) igaz, hamis állítások eldöntése, kiről beszélgetnek a CD-n, szövegkiegészítés. Megbeszéltük, hogy nem szabad mindig az első információt beírni, mert általában nem az a megoldás, csak elterelik a figyelmet a lényegről. Arra buzdítottam a gyerekeket, hogy hallgassanak, nézzenek angol nyelvű zenéket, filmeket, hogy eredetiben is élvezzék a tanult nyelvet.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.