Heti foglalkozások 20.

Tematikus foglalkozás – Társadalmi egyenlőség

A projekt tematikus foglalkozásán az “A” komponens tanulóival átismételtük a társadalmi egyenlőtlenség témakörét.

Az egyenlőtlenség típusai, amelyeket érintettünk:

  • vagyoni/jövedelmi
  • etnikai
  • települési
  • kulturális
  • származási
  • egészségi állapot/fogyatékosság szerinti

Összegeztük, hogy az egyének, a családok, a közösségek, az osztályok közötti különbségek szükségszerűek, azonban egyáltalán nem mindegy, hogy milyen mértékűek és miből fakadnak.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Mai témánk:  az Európai Unió kialakulásának története.

Beszéltünk az Európai Szén- és Acélközösségről, az  Európai Gazdasági Közösségről, a Montánunióról, az Európai Közösségről (ESZAK, az EGK és az Euratom ), a Maastrichti szerződésről.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv  

A foglalkozás témája: szövegalkotás.

Az előző foglalkozásra épülve 10-15 mondatos fogalmazást kellett készíteni a tanulóknak a nyári élményeikről. Balatonszemesen egy egyhetes táborban nyílt lehetőségük a pályázati projektben részt vevő diákokkal megismerkedni. Az itt szerzett élményekről készítettek rövid fogalmazást a szövegalkotás szabályait felelevenítve, s azokat alkalmazva.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika 

Az előző alkalommal megismert halmazműveleteket alkalmazva oldottunk meg feladatokat. Ezeket olyan elemekkel és tulajdonságokkal végeztük, amelyek a tanulók számára jól ismertek. A számok oszthatóság szerinti vizsgálata erre megfelelő volt, de a tanulókhoz közelebb álló példákat is megvizsgáltunk (pl.: a lányok hajszín, szemszín, szemüveges-e szerinti vagy a fiúk sportágak szerinti csoportosítása).

Nyelvi foglalkozás –  angol

A tanult jelen idők

Ezen a foglalkozáson a tanult jelen időket beszéltük át. Ezek a folyamatos jelen idő, az egyszerű jelen idő és a befejezett jelen idő. Felelevenítettük a képzésüket állító, kérdő és tagadó mondatokban, a használatukat és az időhatározóikat. Gyakorló feladatlap segítségével hasonlítottuk össze őket.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.