Heti foglalkozások 19.

Tematikus foglalkozás 

Az EFOP-3.1.8-17-2017-00024 azonosító számú „Együtt, testvérként az Ajaki Iskolával” című pályázat keretében az Ajaki Tamási Áron Katolikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Óvoda és Bölcsőde 50 felső tagozatos tanulója vesz részt a tematikus foglalkozáson. Az „A” és a „B” komponens diákjai külön csoportban vannak a tematikus foglalkozásokon.

A nyári szünetet követően az új tanévben első alkalommal a pályázatunk részletes bemutatása történt meg azon tanulóknak, akik új belépők a projektbe. Megismerték a gyerekek a tematikát. Véleményeket fogalmaztak meg, miért jelentkeztek a programra. Kérdéseket tehettek fel a pályázat programjaival kapcsolatosan.

Tematikus foglalkozás – Társadalmi egyenlőség

A projekt tematikus foglalkozásán az “A” komponens tanulóival a társadalmi egyenlőség témakörét  ismételtük át, megbeszéltük újra az egyenlőség fogalmát és típusait.

Közösen összegeztük, hogy a társadalom létbiztonságot, szociális biztonságot jelent az emberek számára. Ezt követően az egyenlőtlenségről beszéltünk, a tanulók saját tapasztalataikból gyűjtötték példáikat a már megismert fogalmakra.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

 A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Először megfejtettük az unió szó jelentését. Az alábbi kifejezések jutottak eszükbe: összefogás, szövetség, együttműködés, egymás segítése, … Az Idegen szavak szótárában és az internetes oldalakon: Idegen Szavak Gyűjteményében és a Wikiszótárban is megnéztük a szó jelentését.

Mit kell tudnunk az Európai Unióról?

A foglalkozás második részében az Európai Unióról mondták el eddigi ismereteiket a gyerekek. Mit hallottak már az Európai Unióról? Hol, kitől hallottak már róla?

A foglalkozás végén összefoglaltuk új ismereteinket az EU-ról.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv 

 A nyári szünet utáni első foglalkozás témája: Szóbeli szövegalkotás a nyári tábori élményekről. A tanulók feladata az volt, hogy foglalják össze gondolataikat, élményeiket a kárpátaljai gyerekekkel együtt töltött balatoni táborozásról, majd 1percben ismertessék ezeket tanulótársaiknak. A feladatmegoldás egyénenként változó sikert hozott. Néhány tanuló jól felépített szóbeli szöveget alkotott figyelve az igényes nyelvhasználatra , néhányan azonban nehezen tudták kitölteni mondanivalójukkal az 1 percet. A foglalkozás végén kötetlen beszélgetés keretében idéztük fel a balatonszemesi nyári élményeinket.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika

A halmazokról tanult eddigi ismereteinket elevenítettük fel. Általánosan is értelmeztük a következő fogalmakat: halmaz, elem, eleme (mint nem definiált alapfogalmak), üres halmaz, halmaz részhalmaza, halmazok kiegészítő halmaza, közös része (metszete), egyesítettje (uniója), két halmaz különbsége és ezeket Venn-diagrammal szemléltettük. Bevezettük a fenti fogalmakkal kapcsolatos jelöléseket is.

Nyelvi foglalkozás – angol

Nyári élményem

A tanulókkal néhány mondatban felelevenítettük a nyári élményeiket. Először a témával kapcsolatos szóanyagot beszéltük meg, minden gyerek felírt a táblára egy általa kiválasztott szót vagy kifejezést. Ezeket mondatokba illesztettük, majd a mondatokból egy szöveget állítottunk össze. Végül a diákoknak saját magukra vonatkoztatva kellett átírniuk a fogalmazást.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.