Heti foglalkozások 11.

Tematikus foglalkozás – társadalmi egyenlőség

A pályázatban résztvevő diákokkal kötetlen beszélgetés a társadalmi egyenlőség témakörében. Tapasztalataik meghallgatása.

Kerestük a választ a kérdésre: érezték-e már úgy, hogy nem tekintették egyenlő félnek őket az adott szituációban? Eljátszottuk az adott helyzeteket drámajáték formájában.

PPT megtekintése az egyenlőtlenségről – véleményalkotás.

Tematikus foglalkozás – Az EU filmvilága

Az Európai Uniós filmvilágba kalauzoltuk őket. Először is általános dolgokról beszéltünk természetesen az odaillő alap szakszavakat használva. Volt szó az európai filmek jellegzetességeiről, amit már országokhoz kötődően kezdtünk átnézni. Ezen alkalommal a francia és, az angol gyártású filmekről esett szó. Beszéltük arról, hogy mik a tipikus jellemzői, kik játszanak bennük, kik az érintett filmrendezők. Természetesen, mint mindig, a tanulók most is kaptak lehetőséget arra, hogy elmondják, hogy a szóban forgó filmek közül melyik a kedvencük, és miért, illetve, hogy kik a kedvenc színészeik. Miután mindenki elmondta az ehhez fűződő gondolatait, véleményét, egy kis játék révén próbáltam meg visszaellenőrizni, hogy ki hogyan figyelt az aktuális foglalkozás alatt.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv 

Hangtani és szófajtani ismeretek ismétlésére került sor a foglalkozás keretében. A hangtani ismeretek gyakorlása táblázat segítségével történt. Egyéni és páros munkában dolgoztuk fel a magánhangzók és mássalhangzók jellemzőit. A „Ki vagyok én? „játékkal , jó hangulatban idéztük fel egy-egy hangzó ismertetőjegyeit. A foglalkozás végén egy feladatsor megoldásával kiderült, hogy ki ismeri legjobban a magán-és mássalhangzókat.

 Tantárgyi fejlesztés – matematika  

 A tizenegyedik foglalkozáson az előző alkalommal megbeszélt háromszög szerkesztésének alapeseteit alkalmaztuk feladatokban. Cél a helyes tanulási szokások fejlesztése: vázlatrajz, megoldási terv készítése, a szerkesztés pontos végrehajtása, a lépések igazolása, több megoldás keresése, geometriai összefüggések alkalmazása, geometriai jelrendszer-használata, tapasztalatra épülő általánosítás, bizonyítás. Az összefüggések felismerése szövegből illetve összefüggések pontos, szabatos megfogalmazása fejleszti a beszédkészséget és szövegértést. A fegyelmezettség és a pontosság nagyon fontos a szerkesztések végrehajtása során.

 Nyelvi foglalkozás – angol

Ételek és italok

Ezen a foglalkozáson ételeket és italokat gyűjtöttünk össze. Később csoportosítottuk őket (pl. gyümölcsök, italok, zöldségek, húsok, tejtermékek,édességek stb.) Az egészséges és az egészségtelen főnevek csoportját is létrehoztuk. Azt is megbeszéltük, hogy melyik megszámlálható és melyik megszámlálhatatlan. A some és any ( néhány, egy kis ) közötti különbséget is megemlítettük. Mindenki elmondhatta, hogy mi a kedvenc étele és itala. Az ügyesebbek az elkészítés módját is ecsetelték. Már érintettünk néhány szituációs gyakorlatot is. Eljátszottuk a boltban történő vásárlást és rendeltünk ételt és italt étteremben és büfében.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.