Heti foglalkozások 10.

Tematikus foglalkozás – társadalmi egyenlőség

A testvériskolai program keretében a tanulókkal a társadalmi egyenlőség témakörét tovább folytatva átismételtük az egyenlőség fogalmát és típusait. Új ismeretként megbeszéltük a gyerekekkel a szegénység, méltányosság, igazságosság fogalmát.

A tanulók megismerték a különböző társadalmi csoportok milyen társadalmi megbecsültséggel és tekintéllyel rendelkeznek. A rendi különbségek gyakran függetlenek az osztály-tagolódástól, és a társadalmi megbecsültség egyaránt lehet pozitív vagy negatív is.

Megismerkedtek a különböző történelmi korokban kialakult szociális problémákkal. A napjainkban látható és tapasztalható szegénységről néztünk képeket Magyarországról és a nagyvilágból.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió országainak népszerű sportjai

Ezt követően foglalkoztunk az új ismeretanyaggal, nevezetesen az Európai Unió országaiban népszerű sportokkal. Megbeszéltük, hogy melyik ország melyik sport terén kiemelkedő, váltottunk szót a tehetséges sportolókról, a szóban forgó országok és sportolóik eredményeiről. Az egyes nemzetközi és világversenyek, valamint az olimpia is szóba került, mint esetlegesen érintett esemény az uniós országok és versenyzőik kapcsán.

 Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv

A kommunikációs képesség fejlesztése volt a foglalkozás célja, mely szorosan kapcsolódott az anyanyelvi ismeretek tanításával és tanulásával, valamint a tanulók iskolán kívüli tapasztalatainak felhasználásával. A tanulók csoportokban dolgoztak,mely során különböző csatornákon keresztül kellett közölni egy barátjukkal , hogy egy kötetlen beszélgetésre hívják meg őt. Az egyik csoport e-mailben küldött meghívást, a másik SMS-ként szövegezte meg a témát, a harmadik telefonon kellett értesítést küldjön. A feladatmegoldás során a különböző közlésformák összehasonlítására került sor. A tanulók megfogalmazták, mi az alapvető különbség a szóbeli és írásbeli közlések között, miben különbözik az e-mail szövege az SMS szövegétől. Fontosnak tartottam ezt a foglalkozást, hisz ez a tanulók mindennapi élethelyzetéhez szorosan kapcsolódik.

 Tantárgyi fejlesztés – matematika

 A tizedik foglalkozáson a síkidomokról, sokszögekről korábban tanult geometriai fogalmakat elevenítettük fel, a háromszögekről tanultakat kiegészítettük új ismeretekkel, majd rendszereztük ismereteinket. Megfogalmaztuk háromszögekre vonatkozó tételeket, a háromszögek egybevágóságának és szerkesztésének alapeseteit. A tételeket alkalmaztuk a szögszámításos feladatok megoldása során. A feladatok fejlesztették az emlékezetet, a megfigyelőképességet, az összefüggéslátást, a rendszerező képességet, a halmazszemléletet.

Nyelvi foglalkozás – angol

Szókincsfejlesztés

Ezen a foglalkozáson az volt az elsődleges szempont, hogy a gyerekek szókincsét fejlesszem játékos feladatokkal. A nyelvvizsgák nagy része a vizsgázók szóanyagára  épít, ezért fontos már az általános iskolában is ennek az erősítése. Először szóláncot játszottunk, minden tanulónak mondania kellett egy szót az előtte elhangzott szó utolsó betűjével. Itt nemcsak az adott kiejtést, hanem a szó leírását is ismerniük kellett. A memóriájukat is fejlesztette az a feladat, amikor el kellett ismételniük a korábban elhangzott kifejezéseket. A népszerű akasztófás játéknál egy tanuló által felírt szót kellett kitalálniuk betűk segítségével. Az angol ábécét is felelevenítettük ily módon.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.