Heti foglalkozások 57.

Tematikus foglalkozás – Társadalmi egyenlőség

A tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulóival a társadalmi egyenlőség – egyenlőtlenség témakörét folytattuk ma is.

Erre a kérdésre kerestük a mai tematikus foglalkozáson a választ: Mit adhat az iskola, a tudás a gyerekeknek?

Úgy gondolják, ha többet tudnak, akkor több a választási lehetőségük a világban. A tanulók szerint az iskolai sikerességüket befolyásolja, hogy milyen mértékben és módon jutnak hozzá az információhoz és a tudáshoz. A tudás átadásában és közvetítésében jelentős szerepe van: az iskolának, a családnak, a médiának is.

A foglalkozás végén a tanulók erre a megállapításra jutottak: A nagyobb tudás, a magasabb iskolázottság, egyszerűen nagyobb esélyt ad arra, hogy az ember „gazdagabban” éljen.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Ma a 2004-ben csatlakozó Szlovákiával ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az országról. (Szlovákia elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) Képeket néztünk meg az ország tájairól. A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, kultúra,  … stb. A közös történelmi múlt emlékeit is összegeztük a foglalkozás végén.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv  57. foglalkozás

„Nyári élményeim” címmel a tanulók fogalmazást írtak a foglalkozáson. A szövegalkotás elkészítése előtt kötetlen beszélgetés keretében mindenki megfogalmazta gondolatait a nyári szünetben átélt legkedvesebb, legérdekesebb, legkülönlegesebb élményeiről. A foglalkozás végén mindenki felolvasta az élménybeszámolóját.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika

Erre a foglalkozásra a lányok hoztak feladatokat, melyet a csoport tagjai egyénileg oldottak meg. A feladatok között volt játékos, logikai illetve számolási készséget fejlesztő. A versenyszellem fejlesztése érdekében a két legjobban teljesítő tanulót jutalmaztuk.

Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

A család témaköre

A család jellemzése az érettségin és a nyelvvizsgákon is előforduló téma. Bár még ettől messze állnak, az ehhez kapcsolódó kérdéseket és válaszokat igyekeztünk összeszedni a tanulók szintje alapján. ( kis vagy nagycsaládban élnek e, vannak e fiú vagy lány testvéreik, a családtagok jellemzése külső és belső tulajdonságaik alapján, a szülők foglalkozása, a nagyszülők, a rokoni kapcsolatok) A tulajdonságok elmondása előtt nagyon sok melléknevet szedtünk össze, rendszereztük azokat. A megfelelő nyelvtani szerkezeteket, amelyekkel a birtoklást kifejezhetjük, szintén felelevenítettük. Akinek kedve volt hozzá elkészíthette otthoni feladatként a családfáját angolul.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.