Heti foglalkozások 58.

Tematikus foglalkozás – Társadalmi egyenlőség

A tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulóival a társadalmi egyenlőség – egyenlőtlenség témakörét folytattuk.

Új ismeretként megbeszéltük a gyerekekkel a szegénység, méltányosság, igazságosság fogalmát. A tanulók megismerhették, hogy a különböző csoportok milyen társadalmi megbecsültséggel és tekintéllyel rendelkeznek. A rendi különbségek gyakran függetlenek az osztály-tagolódástól, és a társadalmi megbecsültség egyaránt lehet pozitív vagy negatív is. Megismerkedtek a különböző történelmi korokban kialakult szociális problémákkal is. A napjainkban látható és tapasztalható szegénységről néztünk képeket Magyarországról és a nagyvilágból.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Különböző internetes keresési eljárásokkal, különböző weboldalak megkeresésével Lengyelország természeti, kulturális értékeit kutattuk fel. Információkat gyűjtöttünk, képeket néztünk meg a nagyobb városokról, turisztikai központokról.

Érdekességeket, „legek”-et gyűjtöttek a gyerekek. Találtak nevezetes épületeket, híres embereket, mesehősöket, stb. Kutatást végeztünk Magyarország és Lengyelország közös történelmi eseményeiről. A lengyel történelmi személyiségekről is érdekes, új ismeretekhez jutottunk. Lengyelországi testvértelepülésünk nevezetességeit is megismertük ezen a foglalkozáson.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv  58. foglalkozás

Szeptember 30-a a magyar népmese világnapja. Ez alkalomból a foglalkozáson vetélkedő keretében elevenítettük fel a tanult meséket, a mese fogalmát, a mesefajtákat. A mesei elemeket felidézve, azokat beillesztve egy rövid mesét is alkottunk a megadott szavak alkalmazásával. De játékos feladatokkal is színesítettük a foglakozást, melyek közül a legsikeresebb a „Segíts Hamupipőkének lencsét válogatni, hogy elmehessen a bálba” feladat volt. A jutalomként a tálakból kiválogatott lencsék után a gyerekek elfogyaszthatták a maradék zizit, napraforgó magot, gabonapelyhet.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika

A logikus gondolkodás fejlesztésére online sudoku-t játszottunk. A többség még soha nem játszotta ezt a játékot, bár a nevét már hallotta, így először a játékszabály ismertetése következett, majd a kezdő szinttel kezdtünk. A foglalkozás végére többen eljutottak az általános nehézségű szintre.

Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

a barátok témaköre

Ezen a foglalkozáson az emberek jellemzésével foglalkoztunk. A külső és a belső tulajdonságaikon túl megbeszéltük, hogy kinek hány barátja van, mit szoktak csinálni szabadidejükben, miről szoktak beszélgetni egymással. Az osztálytársaikról is szó esett, milyen közös programokat szoktak csinálni együtt, milyen kirándulásokon szoktak részt venni. A legjobb barát jellemzése is központi téma volt. Kiemeltük a negatív és a pozitív jelzőket. Aki rendelkezett példaképpel elmondhatta, hogy miért éppen azt a személyt választotta. Az óra végén a  barkóba mintájára megpróbálhatták kitalálni híres emberek neveit tulajdonságaik alapján.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.