Heti foglalkozások 56.

Tematikus foglalkozás – Társadalmi egyenlőség

A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulóival a fogyatékosság kérdéskörét „jártuk körbe”, különös tekintettel az alapvető fogyatékossági tényezőkre. A gyerekek szerint a legfontosabb: a másság elfogadása, a mássággal szembeni türelem, igyekezet a másik ember életmódjának megismerésére és megértésére. Megfogalmazták, hogy oda kell figyelni arra, hogy a gyerekek elfogadóbbak legyenek azokkal, akik számukra, az ő szemükben esetleg kilógnak a sorból. Vigyázni kell, hogy a segítségnyújtás, a viszonzást nem váró segítség következtében ne alakuljon ki a sajnálat és ne legyen függőség-érzése az általuk megsegített gyerekeknek, felnőtteknek.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt mai tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Ma a 2004-ben csatlakozó Csehországgal ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az országról. (Csehország elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) Képeket néztünk meg az ország tájairól. A gyerekek közös történelmi múltunk legfontosabb eseményeit, érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, kultúra,  … stb. Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket történelmi eseményekről, városokról, épületekről, melyeket megfelelően kellett párosítaniuk.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv

A foglalkozáson a szövegértési képesség fejlesztése volt a kitűzött cél. A tanulók a Szövegértést fejlesztő gyakorlatok című feladatgyűjteményben egy mesét olvastak el, majd a hozzá kapcsolódó kérdésekre válaszoltak. Több tanulónak komoly problémát jelentett a szöveg belső összefüggéseinek, tartalmi lényegének megállapítása, és a szövegből következtetések levonása, ezért közösen próbáltuk megoldani a feladatokat.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika

A foglalkozásra minden fiú hozott egy általa kiválasztott feladatot a többiek részére, fejlesztve ezzel a kreativitásukat. Bármilyen jellegű lehetett, ami eddigi ismereteikkel megoldható. A feladatok között volt logikai, fejtörő, számolási készséget, figyelmet fejlesztő.

Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

Hallott szöveg utáni értés fejlesztése

Ezen a foglalkozáson a hallott szöveg utáni értést fejlesztettük egy feladatsor alapján. Az első feladatban a tanulóknak tényeket kellet kiszűrniük a hallott szövegből és beírniuk az üresen hagyott helyekre. A másodikban párosítaniuk kellett egy szöveg alapján személyeket különféle tárgyakkal. Az utolsóban három lehetőség közül kellett bejelölni a megfelelőt a CD alapján. A foglalkozás végén megbeszéltük az előforduló ismeretlen szavakat és kifejezéseket.

Összességében elmondhatom, hogy a gyerekek nagyon ügyesen oldották meg a feladatokat és kiválóan  meghallották a szükséges információkat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.