Heti foglalkozások 9.

Tematikus foglalkozás – társadalmi egyenlőség

A tematikus foglakozás társadalmi egyenlőség témaköréből a mai napon a témánk:

A nők és a férfiak egyenjogúsága

A tanulók felidézték a történelemből tanultakat, majd napjaink tapasztalatait összegeztük:

A nők hosszú ideig nem voltak részesei a jogegyenlőségnek, mivel politikai jogaikban korlátozva voltak, pl.: nem volt választójoguk, közalkalmazotti állást nem tölthettek be, a családon belüli kapcsolatokban, az öröklési szabályok szerint hátrányos volt a helyzetük.

Ugyanazért a munkáért kevesebb bért kaptak, mint a férfiak, …

A modern alkotmányos államokban egyre inkább általánossá válik a nők javára olyan kedvezmények biztosítása, amelyek azt szolgálják, hogy a nők alkati sajátosságaira visszavezethető hátrányok csökkenjenek, pl.: kedvezmények a munkaviszonyban, a munkaidőben, sőt eltiltásuk a számukra ártalmas munkakörök betöltésétől, az anyasághoz kapcsolódó támogatások, …  Az előbb említett országokban olyan intézkedések fokozatos bevezetésére kerül sor, amelyek a nők esélyegyenlőségét hivatottak biztosítani a mai társadalmakban.

Tematikus foglalkozás – Európai uniós focicsapatok

Új témakörünk az „Európai uniós focicsapatok” címet kapta. Természetesen itt először a legismertebb csapatok nevei, és azon belül is azok híres játékosai merültek fel.
Az, hogy melyik csapat miben erős, milyen érdemei vannak. Ugyanezt megbeszéltük a játékosokra is levetítve is. Nyilván itt mindenki elmondhatta, hogy melyik a kedvenc csapata és miért, illetve azt, hogy ki a kedvenc játékosa, és miért. Itt nemcsak közvetlenül a pályán elért sikerei alapján választottak egy-egy játékost, hanem egyéb érdemei alapján is, pl.: van olyan, aki adakozása miatt szimpatikus. Képek nézegetésével zárult a beszélgetés.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv  

A foglalkozásra négy tanuló, a learningapps.org oldalán saját készítésű tankockát készített, amelyet bemutattak a társaiknak. A tanórákhoz kapcsolódóan a mondatrészek, a határozók témakörében szerkesztettek feladatokat a gyerekek. A legkedveltebb tankocka a „Legyen ön is milliomos” és képkirakó volt. Egy tanulónál hibákat fedeztünk fel a megoldási lehetőségeknél, s ezt azonnal ki is javítottuk. Az interaktív építőkockák segítségével lehetőség nyílt a foglalkozáson támogatni a tanulási és tanítási folyamatokat. A digitális kompetencia fejlődése új utakat nyit a tanulók előtt, ami a munka, a tanulás folyamatában is egyre erőteljesebbé válhat.

 Tantárgyi fejlesztés – matematika 

 A kilencedik foglalkozáson tovább folytattuk az egyenlettel, egyenlőtlenséggel megoldható szöveges feladatok megoldását. A szöveges feladatok általában olyan problémákat vetnek fel, amelyek valamilyen szituációt írnak le, ezért fontos szerepet töltenek be a tanításban: műveletek értelmezése, elmélyítése; szövegértési képesség fejlesztése; problémamegoldó gondolkodás fejlesztése. A szöveges feladatok megoldásának kulcskérdése az adatok kigyűjtése, az összefüggések felismerése, formalizálása. A szöveget kódoljuk matematikai modellé, majd megoldjuk, ezt követően az eredményt visszakódoljuk az eredeti szövegkörnyezetbe.

Nyelvi foglalkozás  – angol

A napirend témaköre ( 888 kérdés és válasz alapján)

Ezen a foglalkozáson a napirend témakörét beszéltük meg. Az óra elején felelevenítettük az egyszerű jelen időt, mert ehhez a témához ennek az igeidőnek a használata elengedhetetlen.

Majd mindenki mondott egy szót, ami először eszébe jutott a napirendről. A szavakat mondatokká bővítettük, és néhány tanuló megpróbálta a hallottak alapján elmondani a saját napi rutinját. A többiek kérdéseket tehettek fel nekik, ezzel gyakorolva a kérdő szórendet. Néhányan mondtak állításokat a mindennapjaikról és a  többieknek ki kellett találni, hogy igazak vagy hamisak e a mondatok.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.