Heti foglalkozások 60.

Tematikus foglalkozás – Társadalmi egyenlőség

A tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulóival a társadalmi egyenlőség – egyenlőtlenség témakörét folytattuk ma is. Összegeztük, hogy az egyének, a családok, a közösségek, az osztályok közötti különbségek szükségszerűek, azonban egyáltalán nem mindegy, hogy milyen mértékűek és miből fakadnak.

Az egyenlőtlenség típusai, amelyeket érintettünk:

  • vagyoni/jövedelmi
  • etnikai
  • települési
  • kulturális
  • származási
  • egészségi állapot/fogyatékosság szerinti

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Ötödik osztályos gyerekek vesznek részt a foglalkozáson, több időt kell fordítani hazánk megismerésére, a földrajzi ismeretek és térképhasználat fejlesztésére is.

A foglalkozáson csoportokban dolgoztak a tanulók. A térképen Magyarországgal ismerkedtek, megnézték határait, megkeresték a legfontosabb számadatait. A csoportok különböző feladatokat kaptak hazánk földrajzával kapcsolatban: pl.: tájai, folyói, tavai, nemzetiségei, …  Minden csoport ismertette az általuk elvégzett feladatot, majd a többi csapatból kérdést is tettek fel a gyerekek. A foglalkozás végén a tanultak felhasználásával vetélkedtek a  csoportok találós kérdések megoldásával.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv

A foglalkozás témája a szavak betűrendbe sorolása. Előzetes feladatként minden tanuló megpróbálta hibátlanul felmondani az ábécét.(Sajnos voltak, akiknek csak többszöri próbálkozás után sikerült.) Felidéztük a betűrendbe sorolás szabályait, majd egy tíz névből összeállított névsort kellett a tanulóknak betűrendbe állítani. A feladatot hibátlanul megoldókat megtapsoltuk, a hibázók javították a hibáikat.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika 60. foglalkozás

Tovább folytattuk a mértékegységekkel kapcsolatos ismereteink bővítését az űrtartalom és az idő mérésével. Gyakorlati jellegű szöveges feladatokat oldottunk meg a váltószámok rendszerezése után. A tanultak elmélyítése, differenciált gyakorlása céljából párban dolgoztak a gyerekek.

Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

Szókincsfejlesztés

Ezen a foglalkozáson az volt az elsődleges szempont, hogy a gyerekek szókincsét fejlesszem játékos feladatokkal. A nyelvvizsgák nagy része a vizsgázók szóanyagára  épít, ezért fontos már az általános iskolában is ennek az erősítése. Először szóláncot játszottunk, minden tanulónak mondania kellett egy szót az előtte elhangzott szó utolsó betűjével. Itt nemcsak az adott kiejtést, hanem a szó leírását is ismerniük kellett. A memóriájukat is fejlesztette az a feladat, amikor el kellett ismételniük a korábban elhangzott kifejezéseket. A népszerű akasztófás játéknál egy tanuló által felírt szót kellett kitalálniuk betűk segítségével. Az angol ábécét is felelevenítettük ily módon.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.