Tematikus foglalkozás – Társadalmi egyenlőség
A tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulóival a társadalmi egyenlőség – egyenlőtlenség témakörét folytattuk ma is.
A mai tematikus foglalkozáson összegeztük, hogy mit jelent számukra az egyenlőség, illetve egyenlőtlenség fogalma. A tanulók csoportokat alkottak, az egyes csoportok feladatlapokat kaptak a társadalmi egyenlőséggel illetve egyenlőtlenséggel kapcsolatban. A feladatokat a csoportok tagjai közösen megoldották majd ezt követően megbeszéltük, hogy az egyes kérdésekben, a feladatok megoldása révén, az ott megadott szituációkban ők hogyan viselkednének.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
A mai foglalkozáson számítógépes játékokkal játszottunk.
Szókirakó: adott betűkből országok neveinek, illetve városok neveinek kirakása.
Kvízjátékok: „Kakukktojás” keresése négy lehetséges esetből.
Térkép ismereti játék: Városok, folyók, tavak, országok elhelyezése vaktérképen.
Ezt a foglalkozást nagyon élvezték a gyerekek. A számítógépes programok használata során változatos, játékos formában nagyon sok új ismerethez jutottak.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv
A foglalkozás keretében megoldott feladatok a tanulók helyesírási képességének fejlesztését szolgálták. A típusfeladatok között szerepeltek többek között a j és ly-s szavak helyesírása, a keltezés, a tulajdonnevek helyesírása, a szavak szótagolása. A felmerülő hibákat megbeszéltük, s mindenki kijavította a helytelenül leírt szavakat.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika
A hosszúság, a tömeg mérésével, a mérőeszközök használatával kapcsolatos ismereteinket rendszereztük, erősítettük. Hangsúlyt fektettünk az összegyűjtött adatok feljegyzésére, rendszerezésére, összehasonlítására, hiszen az így szerzett ismeretek nemcsak a matematikai, hanem a természettudományos és technikai problémák megoldásakor is alapvetőek!
Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol
a napirend témaköre
Ezen a foglalkozáson a napirend témakörét beszéltük meg. Az óra elején felelevenítettük az egyszerű jelen időt, mert ehhez a témához ennek az igeidőnek a használata elengedhetetlen.
Majd mindenki mondott egy szót, ami először eszébe jutott a napirendről. A szavakat mondatokká bővítettük, és néhány tanuló megpróbálta a hallottak alapján elmondani a saját napi rutinját. A többiek kérdéseket tehettek fel nekik, ezzel gyakorolva a kérdő szórendet. Néhányan mondtak állításokat a mindennapjaikról és a többieknek ki kellett találni, hogy igazak vagy hamisak e a mondatok.