Tematikus foglalkozás – Társadalmi egyenlőség
A tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulóinak, mivel új tanulók kerültek be a projektbe, a társadalmi egyenlőségről tartottam előadást. Megbeszéltük az egyenlőség fogalmát és típusait. A témakörről beszélgetve kiderült, hogy mit gondolnak a gyerekek a „Társadalmi egyenlőségről”, milyen gondolatok fogalmazódnak meg bennük, és azt is, hogy hogyan látják és tapasztalják ezt a mindennapi életükben.
A tanulók elmondták véleményeiket a témával kapcsolatosan, majd összegeztük, hogy a társadalom létbiztonságot, szociális biztonságot jelent az emberek számára.
Ezt követően az egyenlőtlenségről beszéltünk, a tanulók saját tapasztalataikból gyűjtöttek példákat a megismert fogalmakra.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
Ma a 2004-ben csatlakozó Szlovéniával ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az országról. (Szlovénia elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) Képeket néztünk meg az ország tájairól. A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, kultúra, … stb. Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, melyeket megfelelően kellett párosítaniuk.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv
A kommunikáció mindennapi életünk szerves része. A foglalkozás keretében a verbális és nonverbális kommunikáció eszközeivel ismerkedtünk meg, miközben felelevenítettük a kommunikációs folyamat tényezőit (feladó, címzett, kód, üzenet, valóság, ismereteink, beszédhelyzet). Példákkal illusztráltuk az egyirányú és kétirányú, illetve közvetett és közvetlen kommunikációs folyamatokat.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika
Az alsó tagozatban tanultak felidézésével kezdtük a foglalkozást. Rendszereztük a tanultakat, a tízes számrendszerben használt helyiértékes írásmódot, a helyiérték-táblázat használatát, az alakiérték, helyiérték, tényleges érték értelmezését. Beszéltünk a pénzhasználatról. Egyszerű szöveges feladatokat oldottunk meg, fejlesztve a szövegértést is.
Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol
Olvasott szöveg utáni értés fejlesztése
A tanulóknak egy szöveg üresen hagyott részeit kellett pótolniuk bizonyos szavak kiválasztásával. Ezután az olvasott történetnek három cím közül a legmegfelelőbbet kellett adniuk. A megoldások után értelmeztük az olvasottakat , átbeszéltük a szavakat, kifejezéseket és mi is próbáltuk felidézni egy kellemes nyaralás emlékeit. Mindenki felírt a táblára egy szót, ami a vakációról eszébe jutott, majd közösen egy történetet hoztunk létre ezek felhasználásával.