Heti foglalkozások 52.

Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód

A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek.

Mai témánk: Mozgás vagy digitális eszközök?

Először egy pár perces adatgyűjtést végeztünk. Ki mennyi időt tölt naponta az okostelefonjával, vagy a számítógépe mellett, mire használja a digitális eszközeit? Kiderült, hogy idejük jelentős részét “leköti” ezeknek az eszközöknek a használata.

Összegzés: A digitális eszközök túlzott használata nagymértékben veszélyezteti az egészséges személyiségfejlődésüket, egészséges életmódjukat, ami kihathat a felnőttkorukra is.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Ma a 2004-ben csatlakozó Lettországgal ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az országról. (Lettország elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, kultúra,  … stb. Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, melyeket megfelelően kellett párosítaniuk.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv 

A foglalkozáson interaktív táblán oldottak meg feladatokat a gyerekek, melyek helyesírási képességük fejlesztését szolgálták. Totók, kiegészítendő feladatok, feleletválasztós kérdések egyaránt szerepeltek a megoldandó feladatok között. A felmerülő hibákat megbeszéltük és javítottuk. A foglalkozás végén egy versenyt szerveztünk a” legjobb helyesíró” címmel, s tapssal jutalmaztuk azokat a tanulókat, akik hibátlanul oldották meg a feladatot.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika

A sorozatot, mint függvényt vizsgáltuk. A sorozathoz szabályt kerestünk, kiszámítottuk a sorozat tetszőleges tagját adott szabály alapján. Számtani illetve mértani sorozatokra vonatkozó ismereteinket alkalmaztuk feladatok megoldása során, fejlesztve a számolási készséget és a szövegértelmező képességet. Gyakoroltuk a szövegelemzést, a feladat lefordítását a matematika nyelvére.

Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

Fogalmazás írása

A levelek mellett fogalmazást is írni kell a vizsgázóknak. A fogalmazásnak többféle változatát kérhetik. Ismerünk leíró és elbeszélő fogalmazást. A leíró fogalmazásban fontos a sok melléknév használata, míg az elbeszélőnél inkább az események pontos elmesélésére kell törekedni. Megnéztünk egy mintát mindkét fajtából, lefordítottuk, elemeztük ezeket. Majd szintén közösen írtunk egy leírást és egy elbeszélést. Azzal mindenki egyetértett, hogy a levélnél és a fogalmazásnál is fontos a nyelvtani anyag pontos ismerete.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.