Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód
1848/49-es forradalom és szabadságharc emlékére tartandó ünnepségen való részvétel
Célja: Nemzeti hagyományaink őrzése. A foglalkozás alkalmával beszélgettünk az 1848/49-es forradalomról és szabadságharcról és megtekintettük az ennek emlékére megrendezett ünnepségünket. A magyar történelem talán legfontosabb eseménysorozata volt ez a forradalom, hiszen összefogott a magyarság, láthattuk összetartó erejét, nemzeti öntudatra ébredését, szabadságszeretetét és függetlenség iránti vágyát. Olyan hősök és hazafiak küzdöttek a szabad, új hazáért, mint Kossuth Lajos, Petőfi Sándor, Bem József vagy Damjanich János. Nem feledhetjük el soha legnagyobbjaink cselekedeteit, azokat az éveket, melyek örökre bevésődtek a magyar történelembe. Megbeszéltük a kokárda elterjedésének történetét is, amelyet Szendrey Júlia készített el elsőként férjének Petőfi Sándornak.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
Ma az 1995-ben csatlakozó Svédországgal ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az országról. (Svédország elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, kultúra, … stb.
Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, melyeket megfelelően kellett párosítaniuk.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv
A foglalkozáson a bővítmények közül a tárggyal, annak fogalmával, kérdőszavaival, jelölésével ismerkedtünk meg. A határozott és határozatlan, az irány és eredménytárgy felismerése és megkülönböztetése volt a feladat a példamondatok elemzésének gyakorlása során. Felelevenítettük az általános és tárgyas igeragozásról tanultakat a tárgy pontos meghatározása érdekében.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika
Fizikai számításokkal kapcsolatos szövegesek megoldásával foglalkoztunk, kiemelten kezeltük a mozgásos feladatokat. Elkészítettük a megoldást segítő táblázatot és rajzot, megbeszéltük a két típus közötti különbséget, az egyenlet vagy egyenlőtlenség felírását. Gyakorlati jellegű feladatokon keresztül fejlesztettük a megoldóképességet.
Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol
A melléknevek
Ezen a foglalkozáson a melléknevekkel foglalkoztunk. Minden tanuló mondott egy melléknevet, amelyeket a táblára is felírtunk. Ezután a melléknevek fokozásának szabályait beszéltük át. Csoportosítottuk őket szótagszám szerint és fokoztuk is ezeket. A kivételeket sem hagytuk ki a sorból. A foglalkozás végén alap, közép és felsőfokú összehasonlító mondatokat alkottunk. A gyerekek egymást hasonlították össze és így gyakorolták ezt a nyelvtani szerkezetet.