Heti foglalkozások 42.

Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód

A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek.

Páros munkában vetélkedőt rendeztünk az egészséges táplálkozás témakörében. A következő feladatokat oldották meg a gyerekek:

  • Keresztrejtvény
  • Érzékszervpróba: Mi van a pohárban?
  • A táplálék útja (hiányos ábra pótlása)
  • Érzékszervpróba: Mi van a tányéron?
  • Táblakép: Mi van a képen?

A vetélkedő végén eredményt hirdettünk, majd megettük – megittuk a „szemléltető eszközöket” (ásvány/víz,  üdítő, tea, gyümölcslé, gyümölcsök,…).

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

A tanulók feladata az volt, hogy a felsorolt információk halmazából kellett felismerni egy adott Európai Uniós tagországot, amelyekkel eddig megismerkedtünk. Az információk történelmi, vallási, gazdasági, gasztronómiai, kulturális szegmenseket is tartalmaztak. A feladatot tovább nehezítette, hogy a felsorolt információk közül egy nem jellemző az adott tagországra. a kakukktojás megtalálása esetenként egészséges építő vitákat szült.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv 

 A foglalkozáson a két fő mondatrész, az alany és az állítmány gyakorlására nyílt lehetőség. Felelevenítettük az alany és állítmány fogalmát, kérdőszavait, jelölését mondatelemzéskor és az ágrajzban. Példamondatok elemzésével az alany ás állítmány fajtáit is gyakoroltuk. A tanulók a táblánál interaktív feladatok megoldásával mélyítették el tudásukat a tanultakkal kapcsolatban.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika 

Geometriai számításokkal kapcsolatos szöveges feladatok megoldása során felidéztük a megoldáshoz szükséges képleteket, majd ezekből kifejeztük a hiányzó adatot átrendezéssel. Gyakorlati jellegű feladatokkal mutatunk rá a matematika és a hétköznapi élet kapcsolatára, felszínt és térfogatot számítottunk.

Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

A névelők használata

Ezen a foglalkozáson a névelők használatával foglalkoztunk. Felelevenítettük a tanult névelőket, a határozott névelőt és a határozatlan névelőt.  Megbeszéltük a szabályokat amelyeket alkalmazni kell a névelők alkalmazása során. Feladatlapok megoldásával próbáltuk begyakorolni ezt a nyelvtani anyagot. Úgy gondolom, hogy a tanulók érzik a különbséget a két fajta között és ügyesen használják a gyakorlatban.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.