Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód
A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek.
A mai foglalkozáson a tisztálkodás fontosságáról beszélgettünk. A bőr egészsége nagyban függ a kötőszövetek állapotától. Bőrünk rugalmasságát, feszességét csak akkor őrizhetjük meg, ha naponta ápoljuk, aminek alapja a rendszeres tisztálkodás.
A gyerekekkel a foglalkozás végén összegeztük azokat a meghatározó információkat, melyek alapvetőek a rendszeres tisztálkodásban és az hozzájárulnak az egészséges életmód fenntartásához:
- naponta langyos tusolás hideg zuhannyal befejezve
- fülünket gondosan ápoljuk (gyufaszál, hajcsat tilos)
- csak semleges szappannal mosakodjunk
- frottírtörülközővel alaposan törülközzünk meg
- minden étkezés előtt kötelező a kézmosás
- hetente mossunk hajat, naponta fésülködjünk
- pamut alsóneműt és pamut zoknit használjunk
- a vécézés előtt és után is mossunk kezet
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
Ma az 1986-ben csatlakozó Spanyolországgal ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az országról. (Spanyolország elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, ételek, kultúra, … stb.
Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, melyeket megfelelően kellett párosítaniuk.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv
A foglalkozás célja a szavak szófajtani besorolásának gyakorlása. Minden tanuló egy 5 mondatból álló szöveget kapott, melynek minden szavát szófajtanilag kellett elemeznie. Segítségül az óra elején átismételtük a szófajokról tanultakat, a „Szófajok rendszere” táblázat segítségével igyekeztünk rögzíteni ismereteinket. Az egyéni feladatmegoldást követően közösen javítottuk ki a tanulók munkáit. A típushibák megbeszélése után mindenkiben megfogalmazódott, hogy szükség van az ismétlésre és gyakorlásra.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika
Az egyenletek, egyenlőtlenségek megoldásával kapcsolatos fogalmak felidézése után egyszerűbb feladatokat oldottunk meg, kiemeltük az azonosság, illetve azonos egyenlőtlenség felismerését, értelmezését. Tudatosítottuk, hogy ilyenkor mely számok a megoldáshalmaz elemei. Fejlesztettük a mérlegelv alkalmazásának rutinját.
Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol
Felkészülés a középiskolai szóbeli felvételire:
Február végén és március elején kerül sor a középiskolai szóbeli felvételire angol nyelvből. Ezen a foglalkozáson az eddig tanult témákat elevenítettük fel. Átismételtük a szavakat, kifejezéseket. Az egyszerű jelen időt is megbeszéltük ( használata, képzése, időhatározói) , hiszen többnyire ez használatos ezeknél a témáknál. Kérdéseket tettem fel egy adott témakörből, majd a tanulók tették ugyanezt. Mindenki kiválasztott egy neki tetszőt és mondott pár összefüggő mondatot róla. Nagyon fontos, hogy merjenek megszólalni a tanult idegen nyelven. Az előforduló hibákat a beszédük után javítottam ki, hogy ne zavarjam meg a diákokat. A hibák megbeszéléséből a többiek is tanultak.