Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód
A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek.
Aludj többet és jobban! Ha kipihent vagy, minden jobban fog működni. A hétköznapokban törekedj arra, hogy időben lefeküdj. Ahogy a nappalokat felváltják az éjszakák, ugyanúgy az embernek is szüksége van a munka, a tanulás után pihenésre is.
Az alvás, az idegrendszer pihentető élettani állapota. Minden embernek és minden korosztálynak más és más az alvásigénye.
Fiziológiás alvás szükséglet a különböző életkorokban:
Újszülött: 18-20 óra
egy éves: 14-16 óra
3 éves: 8-10 óra
felnőtt: 5- 8 óra
idős korban: 5- 6 óra
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
Ma Írországgal ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat Írországról. (Írország elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, stb.
Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, híres emberekről, melyeket megfelelően kellett párosítani.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv 33. foglalkozás
Szövegalkotási képesség fejlesztése volt a kitűzött feladat a foglalkozáson. Karácsonyhoz közeledvén elsőként miden tanuló felírt egy szót a táblára, ami az ünnephez kapcsolódóan eszébe jutott. Ezt követően minden szóval alkottunk egy-egy mondatot. A frontális munkát egyéni feladatmegoldás követte. A gyerekek 10-12 mondatos fogalmazást készítettek a Mit jelent számomra a karácsony címmel, melyben a táblára felírt szavakat is segítségül hívhatták. A foglakozás végén mindenki felolvasta az általa alkotott szöveget, amit közösen értékeltünk.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika 33. foglalkozás
A körrel kapcsolatos elnevezések, jelölések felidézése után kerület-, és területszámítással kapcsolatos feladatokat oldottunk meg. Megbeszéltük a körív hosszának, a körcikk és a körgyűrű területének számítását, majd gyakorlati jellegű feladatokban alkalmaztuk, rámutatva a mindennapi élet és a matematika közötti kapcsolatra.
Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol
Vásárlás
Ezen a foglalkozáson a különböző üzletekről, boltokról,vásárlási szokásokról esett szó. Először a szupermarketek kínálatát vettük számba, megnéztük, hogy milyen részlegek vannak és ott miket lehet vásárolni. Egy tanuló elmondta, hogyan történik a vásárlás, általában milyen termékekkel tölti meg a kosarát, hogyan jut el a pénztárig és ott hogyan zajlik a fizetés. Felsoroltunk még számos üzletet és azt, hogy ott milyen termékeket lehet ott vásárolni. Az internetes vásárlás előnyeiről és hátrányairól is ejtettünk néhány szót.