Heti foglalkozások 32.

Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód

A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek.

A pihenés, a kikapcsolódás nem csak a nyaralással egybekötve működhet. A hétköznapokon is ügyelj, hogy legyen lehetőséged feltölteni az energiaraktáraidat. A pihenés a napi ritmus része. Jó, hogy ha olyan tevékenységet végzünk, amiből tudunk töltődni, fontos, hogy a cselekvést pihenés kövesse. Szükség van olyan időszakra, amikor lazítunk, és elengedjük magunkat. A pihenés nem csak passzív lehet, vannak aktív formái is (például: séta, kirándulás, kikapcsolódás, …).

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Ma Dániával ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az adott országról. (Dánia elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, stb.

A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, híres emberekről, melyeket megfelelően kellett párosítani.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv  32. foglalkozás

 A szavak hangalakja és jelentése közötti összefüggések vizsgálatára került sor a foglalkozás keretében, hiszen a szavakat csak akkor értjük meg, ha hozzá tudjuk kapcsolni a szó jelentését is. A táblára szókártyákat helyeztünk, majd azokat csoportosítottuk a hangalak és jelentés közötti viszony alapján. Felelevenítettük az egyjelentésű, többjelentésű, azonos alakú, hangutánzó, hangulatfestő, ellentétes jelentésű, hasonló alakú és a rokon értelmű szavakról tanultakat.  A foglakozás végén páros munkában a gyerekek egymásnak tettek fel szavakat, s találták ki melyik csoportba tartoznak a kiválasztott szavak.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika 32. foglalkozás

Négyszögekről tanult ismereteink rendszerezésével kezdtünk, kiemelve a szerkesztéshez szükséges összefüggéseket. Speciális négyszögeket szerkesztettünk, kerület-, területszámítást végeztünk. Hangsúlyoztuk a helyes eszközhasználat fontosságát, a feladatok segítségével fejlesztettük a finommozgást, emlékezetet, problémamegoldást.

Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

Az iskolám

Ezen a foglalkozáson az iskoláról, az iskolai életről esett szó. Megbeszéltük a tantárgyakat, mindenki elmondta, hogy melyiket szereti, melyiket kevésbé, mi az erőssége és mi okoz neki nehézséget. Bemutattuk az iskolánkat, jellemeztük az itt tanító tanárokat. Sokan osztották meg a többiekkel a kedvenc tanáruk nevét és azt, hogy miért szeretik. Végül az osztályukról, a társaikról is ejtettünk pár szót. Jellemezték a közösséget, hogyan érzik magukat benne. Az osztályfőnökeiket is megemlítették, elmondták, hogyan segítik őket. Sokan a jövő tanévet  középiskolákban kezdik majd, erről is elmondták véleményüket.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.