Heti foglalkozások 30.

Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód

A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek. Tablót készítettünk egészséges és egészségre káros élelmiszerekből. Ételpiramist állítottunk össze, majd meghallgattuk  az egyes csoportok véleményeit. Minden tanuló leírta, melyek azok az ételek, amelyeket szeretnek, melyek azok, amit nem szeretnek. Véleményt cseréltek, próbálták egymást meggyőzni, vitakultúrájuk fejlődött a beszélgetés által.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Ma az alapító országok közül Olaszországgal ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az adott országról. (Olaszország elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, stb.

Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, híres emberekről, melyeket az adott utasításnak megfelelően kellett párosítani.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv  30. foglalkozás

 A foglalkozás célja a hangtani ismeretet felelevenítése, gyakorlása. Egy rövid tollbamondás után a szöveg miden egyes szavát hangtanilag elemeztük. A magánhangzó törvények: hangrend, illeszkedés és hiátus törvény ismeretében megvizsgáltuk, hogy melyik szóra melyik hangrendi törvény jellemző.  A foglalkozás végén minden tanuló a keresztnevének betűit elemezte a tanult ismeretek alapján.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika 30. foglalkozás

A geometriai eszközök helyes használatát a háromszögek szerkesztésével fejlesztettük. A nevezetes vonalak közül az oldalfelezők és szögfelezők segítségével megszerkesztettük a háromszög köré írható, valamint a háromszögbe írható kört. A szerkesztések során hangsúlyoztuk az adatok pontos felvételét és szerkesztését.

Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

Öltözködés

Az évszakok átismétlése után megbeszéltük az ezekhez kapcsolódó ruhadarabokat.  A téli öltözetnél felsoroltuk a sálat,sapkát, kesztyűt, meleg pulóvereket, kabátokat, csizmákat. A nyári viseletnél kiemeltük a  pólókat, rövidnadrágokat, szoknyákat, ruhákat, szandálokat és papucsokat. Megbeszéltük a tipikus női és férfi ruhadarabokat is. Mindenkinek el kellett mondania, hogy mit visel aznap. Néhány tanulót kihívtunk a táblához és az öltözetüket jellemeztük.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.