Heti foglalkozások 27.

Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód

A tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulóival az egészséges életmódról, annak kialakításáról beszélgetünk, mely egy folyamat eredményeként jön létre. Ebben a folyamatban több tényező is fontos szerepet játszik, az egészséges életmód feltételeként általában 8 alapelvet szoktak említeni, ezek együttesen a testi-lelki harmónia megteremtését szolgálják.

Táplálkozás
„Ételed legyen orvosságod, és orvosságod legyen ételed.” Hippokratész

Testünk egészségi állapotát a legközvetlenebb módon a táplálkozással tudjuk befolyásolni. A táplálkozás célja a test karbantartása, és az egészség megőrzése. A táplálkozás nem élvezeti forrás!  Az ételek kiválasztásánál nem az étel finomsága, élvezetessége az elsődleges szempont, hanem az hogy mennyire szolgálja a test egészségét. A táplálkozás szabályait nem lehet figyelmen kívül hagyni, így például a gyümölcs-, zöldség- és gabonafogyasztásnak, a fűszerezésnek, az étel elkészítésének, az evés módjának és a folyadékfogyasztásnak is vannak szabályai.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Ma az alapító országok közül Luxemburggal ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az adott országról. (Az ország elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, stb.

A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, híres emberekről, melyeket az adott utasításnak megfelelően kellett párosítani.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv  27. foglalkozás

 Szövegértés fejlesztése volt a kitűzött cél a foglalkozáson. Széplaki Erzsébet: Szövegértést fejlesztő gyakorlatok feladatsorából Az Oscar-díj története című szövegét olvastuk el közösen, majd frontális munka keretében oldottuk meg a hozzá kapcsolódó feladatokat. Kiemelt figyelmet fordítottunk a feladat meghatározásainak értelmezésére, a pontos számadatokra, a szöveg tartalmi lényegének kiemelésére, ezek rögzítésére.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika 27. foglalkozás

 A foglalkozáson valószínűségi kísérleteket végeztünk, melynek eredményeit tudatosan megfigyeltük, lejegyeztük, relatív gyakoriságot, valószínűséget számítottunk. Konkrét feladatok kapcsán megbeszéltük az esély, a valószínűség fogalmát, felismerik a biztos és a lehetetlen eseményt. A számítások során a zsebszámológép célszerű használatát fejlesztettük.

 Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol

A lakóépület bemutatása

Ezen a foglalkozáson a tanulók a lakóépületeiket  mutatták be. Először megbeszéltük, hogy mi a különbség a lakás és a ház között. Átismételtük a helyiségeket, az ezekhez kapcsolódó szavakat. Felvázoltunk egy mintát, amelynek segítségével átformálhatták a saját magukéra a szöveget. A gyerekek mindannyian kertes házban élnek, ezért a kiskert és az előkert bemutatásával kezdtük. Elmondták, hogy kinek hány szobás a háza, részletesen leírtuk a nappalit és a konyhát. Végül a saját szobájukat mutatták be, mi hol található. Sokan azt is megosztották a társaikkal, hogy mit változtatnának meg a házaikon, milyenben szeretnének élni felnőttként.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.