Heti foglalkozások 26.

Tematikus foglalkozás – Partneriskola

A tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói partneriskolánkkal, a Nagydobronyi Középiskolával ismerkedtek meg.

Témáink voltak:

  • a Nagydobronyi Középiskola rövid története
  • az iskola jelene
  • szakkörök, szabadidős tevékenységek az intézményben

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Ma az alapító országok közül Belgiummal ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az adott országról. ( Belgium elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, stb.

Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, híres emberekről, melyeket az adott utasításnak megfelelően kellett párosítani.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv 

A foglalkozáson a kommunikációs kapcsolatokról: köszönés, bemutatkozás, megszólításról beszélgettünk. Megvitattuk a köszönés szabályait, a megszólítási formák helyes használatát, majd szituációs játékok keretében alkalmaztuk is azokat. A bemutatkozás és a bemutatás igen fontos az emberi kapcsolatokban, hiszen az ismeretség kezdetét jelölik. Ezért a foglalkozáson gyakoroltuk a bemutatkozást is, annak illemszabályait, s felhívtuk a figyelmet ezek betartására.

Tantárgyi fejlesztés – Matematika 

 Ezen a foglalkozáson táblázatok, grafikonok, oszlop-, szalag-, kördiagramok olvasását, készítését, elemzését gyakoroltuk. A feladatok megoldásához alkalmazni kellett a százalékszámítási, statisztikai ismeretiket. Adathalmazban való eligazodás képességét fejlesztettük, miközben a kompetenciamérés feladataiból oldottunk meg néhányat.

Nyelvi foglalkozás – angol

A mozgással kapcsolatos elöljárószavak

Ezen a foglalkozáson is hasznosnak bizonyultak a feladatlapok, ezek segítségével elevenítettük fel őket. Miután mindegyiket megbeszéltük egy olyan feladatsort oldottunk meg, amelyben az összes eddig említett elöljárószó előfordult. A gyerekek itt szembesültek vele, hogy még a könnyebbnek hitt nyelvtani tananyagot is lehet keverni és alaposan végig kell gondolni, hogy mikor melyiket használják.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.