Tematikus foglalkozás – Partneriskola
A tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulóival Nagydobrony településsel ismerkedtünk meg, ahol a partneriskolánk található.
A gyerekek csoportokban dolgoztak, a csoportok témái:
- Nagydobrony fekvése, történelme
- Látnivalók, híres emberek Nagydobronyban
- Népművészet, népszokások
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
Az Európai Unió alapító országainak sorából Németországgal kezdtük az ismerkedést a mai foglalkozáson. Lexikonokból, útikönyvekből, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat Németországról a tanulók. ( Az ország elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, folyói, tavai, nagyobb városai, stb.) Interaktív táblán is kivetítettük a nagyobb városokat.
A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületeket, híres embereket, zeneszerzőket, tudósokat, írókat, történelmi személyeket, Németországra jellemző, vagy onnan származó ételeket, kutatták a közös ünnepeket és szokásokat. Hasonlóságokat és különbözőségeket fogalmaztunk meg. Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára, a térképolvasás és a csoporton belüli együttműködés fejlesztésére.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv
Az anyanyelv szeretetéről, az anyanyelv szépségéről beszélgettünk a foglalkozáson. Felelevenítettük a gyermeknyelvi szavakat, beszélgettünk a mai fiatalok nyelvhasználatáról, majd összegyűjtöttük egyénenként a 10 legszebb magyar szót. A foglalkozás végén összesítést végeztünk. A legtöbben az édesanya, szeretet, szív, gyermek szavakat találták a legszebbnek a magyar nyelv szavai közül.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika
A foglalkozáson a kamatos kamat és az árképzés témaköréből vett feladatokat oldottunk meg páros munkában. Megbeszéltük azoknak a kifejezéseknek a jelentését, melyek előfordulnak ilyen típusú feladatokban, mint például: árleszállítás, áremelés, áfa, betétkamat, hitelkamat, bruttó bér, nettó bér. Számológép segítségével oldottuk meg a feladatokat, gyakorolva a számológép megfelelő használatát, hiszen a kompetenciamérésnél is alkalmazhatják.
Nyelvi foglalkozás – angol
Az idővel kapcsolatos elöljárószavak
Szintén feladatlapokat használtunk az ismétléshez. Nagyon sok elöljárós kifejezést beszéltünk át és képleírás segítségével gyakoroltuk őket. A gyerekeknek maguktól kellett írni elöljárós főneveket a példák alapján. A ritkábban használtakra is felhívtam a figyelmüket.