Tematikus foglalkozás – Partneriskola
A tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulóival folytattuk a partneriskolánk szűkebb hazájának, Kárpátaljának a megismerését.
A gyerekek csoportokban dolgoztak, a csoportok témái:
- Kárpátalja történelme
- Kárpátalja, mint turisztikai célpont
- Vendégváró ételek Kárpátalján
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
A foglakozáson Európával ismerkedtünk, több időt kell fordítani Európa megismerésére, a földrajzi ismeretek és térképhasználat fejlesztésére. A térképen Európával, mint földrésszel ismerkedtünk, megnéztük határait, tájait, majd a foglalkozás további részében csoportokban dolgoztak a gyerekek.
A csoportok a „leg”-eket keresték meg Európa földrajzával kapcsolatban:
- Leghosszabb folyó,
- Legmagasabb hegycsúcs,
- Legnagyobb tó, legnagyobb édesvízi tó,
- Legjelentősebb folyók,
- Legnagyobb kiterjedésű alföldek, stb.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv
A tanult helyesírási, nyelvhasználati és nyelvhelyességi ismeretek alkalmazása volt a kiemelt feladat és cél ezen a foglalkozáson. Anyanyelvi játékok, feladatok megoldásával, rejtvények, totók kitöltésével igyekeztünk a foglalkozás kitűzött célját megvalósítani.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika
A szöveges feladat megoldásának lépései átismételve 3 x 5 fős csapatokat alakítottunk, majd összetett százalékszámítási szöveges feladatokat oldottunk meg. A szöveges feladatok segítenek a szövegértés, szövegértelmezés fejlesztésében. A csapatmunkában az ismeretek alkalmazásán kívül az együttműködési készségük, szociális kompetenciájuk is fejlődik.
Nyelvi foglalkozás – angol
A helymeghatározással kapcsolatos elöljárószavak
Az elöljárószavakat feladatok segítségével ismételtük át. A tanulóknak azt nehéz megérteni, hogy a magyar nyelvben a főnevek után állnak ezek a szavak, az angol nyelvben pedig elöl. A képleírásnál is hasznosak ezek a szavak, ezért a tanulók egy tetszőleges képet kiválasztva gyakorolták a mondatba építésüket.