Heti foglalkozások 23.

Tematikus foglalkozás – Partneriskola

A tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulóival partneriskolánk szűkebb hazájával, Kárpátaljával ismerkedtünk meg.

A gyerekek csoportokban dolgoztak, a csoportok témái:

  • Kárpátalja földrajza
  • Kárpátalja éghajlata
  • Vallások Kárpátalján

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.

Áttekintettük az Uniós jelképeket. Csoportmunkában elkészítették a gyerekek az uniós zászlót. A foglalkozás befejező részében pedig a közös európai fizetőeszközről, az euróról beszélgettünk.

Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv  

 A foglalkozáson a beszédkészség, a szóbeli szövegek alkotása és megértése volt a fejlesztendő cél. Légző- és artikulációs gyakorlatokkal igyekeztünk a foglalkozást élményszerűvé és egyben eredményessé tenni. A szöveges légző gyakorlat, hangsúly, hangerő, tempóváltások segítették a gyerekeket a beszédkészségük fejlődésében.  A foglalkozás végét rövid szójátékkal zártuk.

 Tantárgyi fejlesztés – Matematika

A százalékszámításról tanult ismeretek bővítésével, elmélyítésével, alkalmazásával foglalkoztunk ezen a foglalkozáson. A mindennapi életben előforduló százalékszámítási problémák felvetése, elemzése, a matematika és a hétköznapi élet kö­zötti kapcsolat erősítése volt a cél. Gyakoroltuk probléma leírását matematikai jelekkel.

Nyelvi foglalkozás – angol

Utókérdés

A tavalyi tanév folyamán már foglalkoztunk az utókérdéssel, most ezeket az ismereteket ismételtük át. A táblán végigvezettük a személyes névmásokkal, segédigékkel kapcsolatos utókérdéseket és a kivételeket is. Az állító és a tagadó formák közötti különbségeket is megbeszéltük. Feladatlap megoldásával zártuk a foglalkozást.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.