Tematikus foglalkozás – Partneriskola
A tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulóival partneriskolánk szűkebb hazájával, Kárpátaljával ismerkedtünk meg.
A gyerekek csoportokban dolgoztak, a csoportok témái:
- Kárpátalja földrajza
- Kárpátalja éghajlata
- Vallások Kárpátalján
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
Áttekintettük az Uniós jelképeket. Csoportmunkában elkészítették a gyerekek az uniós zászlót. A foglalkozás befejező részében pedig a közös európai fizetőeszközről, az euróról beszélgettünk.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv
A foglalkozáson a beszédkészség, a szóbeli szövegek alkotása és megértése volt a fejlesztendő cél. Légző- és artikulációs gyakorlatokkal igyekeztünk a foglalkozást élményszerűvé és egyben eredményessé tenni. A szöveges légző gyakorlat, hangsúly, hangerő, tempóváltások segítették a gyerekeket a beszédkészségük fejlődésében. A foglalkozás végét rövid szójátékkal zártuk.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika
A százalékszámításról tanult ismeretek bővítésével, elmélyítésével, alkalmazásával foglalkoztunk ezen a foglalkozáson. A mindennapi életben előforduló százalékszámítási problémák felvetése, elemzése, a matematika és a hétköznapi élet közötti kapcsolat erősítése volt a cél. Gyakoroltuk probléma leírását matematikai jelekkel.
Nyelvi foglalkozás – angol
Utókérdés
A tavalyi tanév folyamán már foglalkoztunk az utókérdéssel, most ezeket az ismereteket ismételtük át. A táblán végigvezettük a személyes névmásokkal, segédigékkel kapcsolatos utókérdéseket és a kivételeket is. Az állító és a tagadó formák közötti különbségeket is megbeszéltük. Feladatlap megoldásával zártuk a foglalkozást.