Tematikus foglalkozás – egészséges életmód – fogápolás
A mai foglalkozáson a helyes fogápolásról beszélgettünk. Tisztáztuk mi a fogak jelentősége és egészségben betöltött szerepe, hány fogunk van, melyiknek mi a feladata. Milyen a fog belső felépítése, a speciális csontszöveteknek mire van szükségük az egészséges fejlődésükhöz. Mi a romlásuk oka és mi hogyan tudjuk ezt lassítani, vagy elkerülni. Melyek azok az ételek, italok, amik barátai, vagy éppen ellenségei fogainknak. Bemutattuk a helyes fogmosás technikáját, milyen a jó fogkefe, a fogkrém, mi a fogselyem, hányszor és mikor kell mosni naponta. A végén egy igaz-hamis játékot játszottunk az adott témakörnek megfelelően.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
Ezt a foglalkozást beszélgetéssel töltöttük. Mindenki elmondhatta mi tetszett neki a legjobban a félév során, melyik ország lett a kedvence, hová utazna el és miért a legszívesebben. Volt, aki elmesélte milyen nevezetességet szeretne látni, milyen ételt szeretne megfőzni, megkóstolni, és hogy be szeretné járni a világot.
Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv
Szövegalkotási készségfejlesztés volt a foglalkozás célja. „Miben fejlődtem az év során” címmel minden tanulónak személyére szabottan egy 10-15 mondatos fogalmazást kellett írni, amelyben saját élményeit, tapasztalatait fogalmazhatta meg. Az óra végén mindenki felolvasta a szövegét. Értékeltük egymás munkáját, az előforduló hibák veszélyeire pedig felhívtuk egymás figyelmét. Pl.: gyakoriak voltak a szóismétlések, túl rövid és egyszerű mondatokat használtak a tanulók, s csak néhányan törekedtek az igényes, választékos nyelvhasználatra.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Az utolsó foglalkozáson a logikus gondolkodás fejlesztésére online sudoku játékot használtunk. Különböző nehézségi fokozatok közül választhattak a tanulók, szintjüknek megfelelően. Akik most próbálták először ezt a játékot, a kezdő szintet választották, de voltak, akik a „nagyon nehéz” játékba vágtak bele. A sudoku egy érdekes játék, amely a megfejtő logikus gondolkodását teszi próbára.
Nyelvi foglalkozás – angol
A foglalkozások értékelése, nyári tervek
Megbeszéltük a foglalkozások tananyagait és a gyerekek elmondhatták véleményüket a tanultakról, kinek mi tetszett, mit tartott hasznosnak és kevésbé érdekesnek. A nyári tervekről is szót ejtettünk, mindenki megpróbálta elmondani pár mondatban a nyári programját. Azt is megbeszéltük, hogy esetleg kinek lesz lehetősége gyakorolni az angol nyelvet, beszédet. Felhívtam a figyelmüket, ha adódik ilyen lehetőség akkor éljenek vele, az sem baj, ha nem tökéletesen helyes mondatokat alkotnak, de próbáljanak meg kommunikálni. Véleményem szerint élvezték ezeket a foglalkozásokat és örültek neki, hogy a tanórákon kívül is gyakorolhatják az angol nyelvet.