Tematikus foglalkozás – társadalmi egyenlőség
Az EFOP-3.1.8-17-2017-00024 azonosító számú „Együtt, testvérként az Ajaki Iskolával” című pályázat keretében a projekt tematikus foglalkozásain a társadalmi egyenlőség témakörében sok új ismerettel gazdagodtunk.
Egyenlőtlenségek típusai, amelyeket a tematikus foglalkozásokon érintettünk:
- vagyoni
- vallási
- etnikai
- települési
- kulturális
- egészségi állapot/fogyatékosság szerinti.
A foglalkozások során a tanulókból kialakított csoportok kiegészítették egymás beszámolóit.
Tematikus foglalkozás – Az EU jelképei
A másik jelkép, az Unió himnusza sem volt már ismeretlen a legtöbb tanuló előtt. Arról beszélgettünk, hogy az Örömóda Európa egészét jelképezi,kifejezi az emberek közötti testvériséget, összefogást. Közösen elénekeltük, majd egyenként is énekelte, aki szerette volna.
Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv
A foglakozás első részében a ”Szófajok csoportjai ” applikáció segítségével átismételtük a tanult szófajokat, majd egy tesztlapon 20-20 szó szófajának meghatározása volt a feladat. Differenciált csoportmunkában dolgoztak a gyerekek. A jobb képességű tanulók a nagy szófaji csoportokon belül a legszűkebb meghatározásig is eljutottak. Pl.: névszó – főnév –tulajdonnév – személynév. A foglalkozást a „Ki ismeri legjobban a szófajokat?” vetélkedővel zártuk, és dicséretben részesítettük a legeredményesebb tanulókat.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A négyszögekről tanultak rendszerezésével, kiegészítésével kezdtük a foglalkozást. Sorra vettük a trapéz, a paralelogramma, a speciális paralelogrammák tulajdonságait, származtatását. Igaz-hamis állítások megfogalmazásával a vitakészséget fejlesztettük. Elkészítettük a négyszögek Venn-diagramját. A feladatok fejlesztették az emlékezetet, a megfigyelőképességet, az összefüggéslátást, a rendszerező képességet, a halmazszemléletet.
Nyelvi foglalkozás – angol
A tanult jelen idők átismétlése (egyszerű jelen idő, folyamatos jelen idő, befejezett jelen idő)
A tanév vége felé közeledve fontosnak tartottam, hogy a tanult jelen időket átismételjük. Először megbeszéltük az adott igeidők használatát, képzését állító, kérdő és tagadó mondatokban és az időhatározóit. A magyar mondatok lefordítása után a folyamatos és az egyszerű jelen időket vetettük össze feladatlapok segítségével. A diákoknak fel kellett ismerniük, hogy melyik igeidőt kell használniuk. A gyerekek mondtak egymásnak mondatokat és a többieknek el kellett dönteniük, hogy melyiket hallják és helyes e az adott mondat. A típushibákra is felhívtam a figyelmüket, azokra amelyek a leggyakrabban előfordulnak a tanulók körében.