Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód
A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek.
A mai foglalkozás témája: Óvjuk környezetünk tisztaságát!
A gyerekekkel a foglalkozás végén összegeztük azokat az alapvető feladatainkat, melyek szükségesek, hogy megóvjuk a tisztaságot környezetünkben és ezáltal hozzájárulunk az egészséges életmód fenntartásához is.
Óvjuk környezetünk tisztaságát!:
- tartsunk rendet a lakásban, ne halmozzuk a felesleges tárgyakat „hátha szükség lesz rá” felkiáltással
- gyakran szellőztessünk
- rendszeresen takarítsunk, a szemetest naponta ürítsük
- minél kevesebb sprayt, mosószert, vegyszert használjunk
- a fehérre meszelt fal fertőtlenítő hatású
- minél több fát és bokrot ültessünk
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
Ma az 1995-ben csatlakozó Ausztriával ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az országról. (Ausztria elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: közös történelmi múlt, nevezetes épületek, híres emberek, ételek, kultúra, … stb.
Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, melyeket megfelelően kellett párosítaniuk.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv
Mondatelemzési gyakorlatokat végeztünk a foglakozáson. Az Apáczai Tudástár interaktív tananyagának segítségével felelevenítettük a mondatelemzés lépéseit, tanult mondatrészek kérdőszavait, a jelölését és az ágrajzok készítését. A tanulók nagyon boldogok voltak, mikor a sikeres munkájuk végén, a táblán visszajelzést kaptak az eredményeikről. A foglakozás végén a hibátlan feladatot megoldók közül néhányan egy-egy mondatot diktáltak társaiknak, amit elemezni kellett.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika
Egyenlettel, egyenlőtlenséggel megoldható szöveges feladatokkal foglalkoztunk. Szövegértelmező és szövegalkotó képesség, a helyes tanulási szokások: megoldási terv, becslés, áttekinthető lejegyzetelés, a megoldás helyességének ellenőrzése, diszkusszió, ezeken a feladatokon keresztül jól fejleszthető. Olyan szöveges feladatokat vizsgáltunk, melyben a megfogalmazott problémák hétköznapi életben fellelhetők, rámutatva a matematika és a mindennapi élet közötti kapcsolatra.
Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol
Halláskészség fejlesztése
A beszédkészség és az íráskészség fejlesztése mellett nagyon fontos a halláskészség fejlesztése is. CD lejátszó segítségével különböző szövegeket hallgattunk meg és oldottunk meg feladatokat. A gyakorlatok sokfélék voltak: el kellett dönteniük, hogy hol tartózkodnak az emberek ( étterem, uszoda stb.) igaz, hamis állítások eldöntése, kiről beszélgetnek a CD-n, szövegkiegészítés. Megbeszéltük, hogy nem szabad mindig az első információt beírni, mert általában nem az a megoldás, csak elterelik a figyelmet a lényegről. Arra buzdítottam a gyerekeket, hogy hallgassanak, nézzenek angol nyelvű zenéket, filmeket, hogy eredetiben is élvezzék a tanult nyelvet.