Tematikus foglalkozás – társadalmi egyenlőség
A tanulók csoportokat alkottak, az egyes csoportok feladatlapokat kaptak a társadalmi egyenlőséggel, illetve egyenlőtlenséggel kapcsolatban. A feladatokat a csoportok tagjai közösen megoldották majd ezt követően megbeszéltük, hogy az egyes kérdésekben, a feladatok megoldása révén, az ott megadott szituációkban ők hogyan viselkednének.
A mai tematikus foglalkozáson összegeztük, hogy mit jelent számukra az egyenlőség, illetve egyenlőtlenség fogalma.
Tematikus foglalkozás – Az EU jelképei
Megismerkedtünk az Európai Unió zászlajával, amely az Unió legismertebb jelképe. Megbeszéltük keletkezésének történetét, miközben sok érdekességet említettek a tanulók arról, hogy vajon a zászlóban lévő 12 csillag mit szimbolizál. Egy tanuló előadást készített a zászló születésének körülményeiről. Ezt követően közösen rajzoltuk meg a zászlót a táblára és a gyerekek csoportban lapra is megrajzolták, kiszínezték azt.
Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv
A foglalkozás témája a magánhangzó és mássalhangzó törvények felismerése, s azok helyesírása. Az óra eleji 13+1-es totó kitöltése több tanulónak is nehézséget okozott, ezért a típushibák megbeszélése után, a helyesírási kéziszótárt is segítségül hívtuk, s egy új feladatsor megoldására is került sor. A gyakorlás után már jobb eredmények születtek, de néhány tanulónál még a mássalhangzótörvények felismerése gondot jelentett. Ők plusz feladatot kaptak a gyakorlásra.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Ezen a foglalkozáson a háromszög szerkesztésének alapesetein kívüli szerkesztéseket vizsgáltunk, az adott adatokból szerkeszthető-e háromszög, ha igen, egyértelmű-e a szerkesztés. Cél a logikus gondolkodás, gondolkodási műveletek, problémameglátó és problémamegoldó képesség fejlesztése szerkesztéses, kerület- területszámításos feladatok megoldásával. A következetesség, a pontosság fejlesztése, a szaknyelv és az anyanyelv helyes használata.
Nyelvi foglalkozás – angol
A szülővárosom Ajak
Ennek a foglalkozásnak a keretében Ajakról szedtünk össze néhány mondatot. Megbeszéltük, hol helyezkedik el, mennyi a népessége. Kielemeztük azt is, hogy mezőgazdasági település, ahol az emberek nagy része foglalkozik növények termesztésével és állatok tartásával. Összeszedtük azokat a növényeket és állatokat, amelyek jellemzőek ezen a területen. Felsoroltuk az itt található épületeket( templomokat, bölcsődét, óvodát, iskolát, postát, boltokat, orvosi rendelőt, gyógyszertárat, állomást stb. ) Kiemeltük a város által megrendezett eseményeket( disznótoros, városnap) Mindenki elmondhatta, hogy szeret e itt élni vagy nem és meg is indokolta azt.