Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód
A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek.
Mai témánk: Egészséges életmód, nyári szünidő – balesetmegelőzés
Célja: Az egészséges életmód témakörének összefoglalása, balesetmentes közlekedés, a nyári időszakban leggyakrabban előforduló balesetek elkerülése.
Egy foglalkoztató füzet segítségével összefoglaltuk az egészséges életmód 10 pontját, megbeszéltük, hogy ki hány pontját tartja be, melyik miért fontos. Átismételtük a táplálékpiramis lényegét, hogy legismertebb gyümölcseink, zöldségeink fogyasztása milyen betegség leküzdésében segít, illetve, hogy milyen vitaminokat tartalmaznak. Ezután megoldottunk egy Egészség kvízt, majd kitöltöttünk egy keresztrejtvényt. A foglalkozás végén megbeszéltük, hogy a nyári időszakban milyen veszélyforrások érhetik a tanulókat, és hogyan védekezhetnek ellenük. Remélem, hogy a hasznos tanácsokat megfogadva mindenki egészségesen és pihentetően tölti a nyári szünidőt.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
Az Európai Unió eddig megismert országait jártuk körül. Az interneten játszottuk: Ismerd fel vaktérképről az Európai Unió országait! Nagyon szerették a diákok az „ország-város”- játékot, egy fontos kikötés volt, hogy európai földrajzi neveket írjanak. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, melyeket megfelelően kellett párosítaniuk.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv
A foglalkozáson a kérvénnyel ismerkedtünk meg, hisz ez az egyik leggyakoribb hivatalos levél, amellyel szinte mindenki találkozik élete során. A kérvény valamilyen hivatalos kérés írásban történő megfogalmazása. A hivatalos levél tartalmi és formai követelményeinek meghatározása után megbeszéltük a kérvény három fő részének jellemzőit:
- a kérés előadása, melyben röviden megfogalmazzuk, hogy ki, kitől és mit kér,
- az indoklásban kérésünk jogosságát kell jól megfogalmazott érveinkkel alátámasztanunk.
- a kérés megismétlése a levél szövegének befejezéseként, melyben újból megerősítjük kérésünket.
A foglakozáson mindenki írt egy kérvényt az osztályfőnökének, melyben engedélyt kér iskolai klubdélután szervezésére.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika
Interaktív feladatokat oldottunk meg. Olyan játékokat is kerestünk, melyben matematikai ismereteinket kellett alkalmazni. A logikus gondolkodás fejlesztésére online sudoku-t is játszottunk, melyből versenyt hirdettünk.
Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol
Az idei mérés feladatai ( hallott szöveg értése)
Ezen a foglalkozáson a hallás utáni értés feladatait beszéltük meg. Itt is három feladatot kellett megoldani a gyerekeknek. Sokan izgultak a mérés előtt, hogy milyen lesz a CD minősége, elég hangos lesz e a lejátszó. Korábban említettem nekik, hogy ne ugorjanak be az először hallott információnak, sokszor így akarják elterelni a figyelmüket az igazi válaszról. A megoldások kiértékelése után, aki akarta elmondhatta a várható eredményét. Arra a kérdésre, hogy melyik volt könnyebb, az olvasott vagy a hallott szöveg értése, nem adtak azonos választ, változó, hogy kinek mi ment jobban.