Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód
A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek.
Mai témánk: A kerékpáros közlekedés szabályai I.
Brainstorming módszer segítségével összegyűjtöttük, hogy miért jó kerékpározni. A tanulók nagyon ötletes és komoly válaszokkal bizonyították, hogy tisztában vannak azzal, hogy nagyon sok előnye van a bringázásnak. Ezután megbeszéltük az alapvető közlekedési szabályokat, amivel szinte minden kerékpározó gyermek találkozik a környékünkön. A tanulók elég tájékozottak voltak a témában.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel. A mai alkalommal folytattuk Málta és Ciprus megismerését. A foglalkozást az informatika teremben tartottuk, igyekeztünk még több információt összegyűjteni Ciprusról és Máltáról. A gyerekek párban dolgoztak. “Kutatást” végeztek: pl.: Ciprus, Málta földrajzi jellemzőiről:
- „Leg”-ek keresése
- Ciprus és a görög mitológia kapcsolata
- Ciprus jelképei
- Ciprusi oktatás
- Málta és Ciprus éghajlata
- A Máltai Lovagrend
Beszámoltak a saját kutatásaikról, majd kérdést is tehettek fel egymásnak a gyerekek. A foglalkozás végén a tanultak felhasználásával vetélkedtek a csoportok kvíz-kérdések és találós kérdések megoldásával.
Megvalósult fejlesztések:
- Digitális kompetencia fejlesztése
- Internetes ismeretszerzés lehetőségei, internetes keresők használat
- Együttműködési készség fejlesztése
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv
A tanult mondatrészek közül ezen a foglalkozáson a jelzők felelevenítésére és gyakorlására került sor. A tanulók jelzős szószerkezeteket írtak fel a táblára, majd közösen megbeszéltük. hogy melyik jelző milyen tulajdonságokkal ruházható fel. A minőség, mennyiség, birtokos és értelmező jelző mondatelemzéskor és ágrajz készítéskor használt jelölését is átismételtük. A foglalkozás végén a pillanatnyi hangulatról fogalmaztunk meg mondatokat, melyekben jelzős szószerkezeteket kerestünk.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika
A reláció, a hozzárendelés fogalmának értelmezése után a hozzárendelések tulajdonságainak vizsgálatával folytattuk. A gyakorlati életből vett példákon keresztül gyakoroltuk a kapcsolatok felismerését, lejegyzetelését, ábrázolását, táblázatok, grafikonok készítését konkrét hozzárendelések esetén, fejlesztve az összefüggés-felismerő képességet.
Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol
A baráti levél írása
Az angol érettségin és a középfokú nyelvvizsgákon is kell a tanulóknak baráti levelet írniuk. Természetesen az általános iskolás gyerekek által tanult szóanyag és nyelvtani anyag figyelembevételével kezdtünk hozzá a feladathoz. Megbeszéltük a baráti levél formai követelményeit, a címzést a megszólítást,az elköszönést. A tartalomra is nagy hangsúlyt kell fektetni, nem mindegy, hogy milyen szavakat és kifejezéseket használunk és itt össze lehet vonni a szavakat. Megnéztünk egy ilyen levelet, lefordítottuk és próbáltunk írni egy hasonlót.