Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód
A mai tematikus foglalkozáson az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek.
A mai foglalkozás témája: Figyeljünk lelki egyensúlyunkra!
Minden tanuló elmondta, hogyan figyel önmagára és a környezetében élőkre. Véleményt cseréltek, próbálták egymást meggyőzni, vitakultúrájuk fejlődött a beszélgetés által.
Hogyan figyeljünk lelki egyensúlyunkra? :
- szeressük az embereket, a természetet, és szeressünk mindent, ami életünk része
- éljünk szeretetben
- legyen a családi életünk boldog
- mosolyogjunk és örüljünk mindennek
- legyünk türelmesek, elégedettek és hálásak
- ne bánkódjunk a múlton és ne aggódjunk a jövőn
- bocsássunk meg másoknak és magunknak is
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
Ma az 1995-ben csatlakozó Finnországgal ismerkedtünk. Lexikonokból, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az országról. (Finnország elhelyezkedése, nagysága, népessége, felszíne és éghajlata, nagyobb városok, stb.) A gyerekek érdekességeket kerestek az interneten: nevezetes épületek, híres emberek, kultúra, … stb.
Az internetes ismeretszerzésen túl lehetőség nyílt a foglalkozáson a különböző lexikonok, térképek használatára. A foglalkozás végén a játékos tanulásé volt a főszerep. Minden csoport kapott képeket városokról, épületekről, melyeket megfelelően kellett párosítaniuk.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv 41. foglalkozás
A mondatok érzelmeinket, szándékainkat, mondanivalónkat fejezik ki. Mindezt a mondatfajták használatával tudjuk minél jobban kifejezni és érzékeltetni. A mondatok öt csoportba sorolhatók, a beszélő szándéka alapján, így öt csoportot hoztunk létre, s csoportmunkában dolgoztunk a foglalkozáson. Activity formájában versengtek egymással a kijelentő, kérdő, óhajtó, felkiáltó, felszólító mondatok csapatai. A jó hangulatban telt foglalkozásnak mindenki nyertese volt.
Tantárgyi fejlesztés – Matematika 41. foglalkozás
A szöveges feladatok típusai közül a számok helyi értékes írásmódjával kapcsolatos szövegesek megoldásával foglalkoztunk. A helyi érték, alaki érték, helyi érték-táblázat fogalmainak ismétlésével kezdtünk, majd a megoldáshoz használható táblázat készítésével folytattuk. A foglalkozáson a gondolkodási műveletek, az elemző, problémamegoldó képesség fejlesztése, a tanultak gyakorlati alkalmazása volt a cél.
Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol
Olvasási készség fejlesztése
Az olvasási készség fejlesztése nagyon fontos, már általános iskolában. A mostani nyelvvizsgák nagy része a szövegértésre épít, nagyon sok ilyen jellegű feladatot tartalmaz. A rengeteg feladattípus közül gyakoroltunk néhányat ( bekezdéseknek cím adása, igaz és hamis állítások, szavak kiválasztása és azok beírása szövegbe, mondatok visszahelyezése a szövegbe). Felhívtam a figyelmüket, hogy minél többet olvassanak a célnyelven. Nagyon sok angol nyelvű olvasmány van, ami rövid terjedelmű és könnyű nyelvezetű. Nem probléma, ha nem értenek minden szót és kifejezést, a lényeg kiszűrése a fontos. Örvendetes, hogy néhányan olvasnak ilyen jellegű könyveket és olyan versenyekre is jelentkeznek, ami könyvek feldolgozásához kapcsolódik.