Tematikus foglalkozás – Egészséges életmód
A tematikus foglalkozáson a mai alkalommal az “A” komponens tanulói továbbra is az egészséges életmód témakörével ismerkednek, folytattuk az előző foglalkozáson megkezdett beszélgetésünket, melynek témája: A táplálék útja II.
Zöldségek, gyümölcsök gyűjtése, melyek tartalmazzák az adott vitamint, vitaminokat.
Ezen a foglalkozáson is a táplálék útjáról beszélgettünk. A tanulóknak már van előzetes ismeretük és tudásuk, hiszen biológia órán már tanultak erről, most felelevenítettük ezt a tudást. Mindezt meg is mutattuk egy tabló segítségével, amely az emberi szervezetet ábrázolja.
Aztán internetes gyűjtőmunkát oldottunk meg csoportmunkában a vitaminokról. Melyek azok az elengedhetetlen vitaminok, melyek feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy az emberi szervezet gondtalanul tudjon működni. Milyen ételeket, gyümölcsöket, zöldségeket kell fogyasztanunk, hogy természetes úton jusson be a szervezetünkbe.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A projekt tematikus foglalkozásán a “B” komponens tanulóival az Európai Unió témakörét dolgozzuk fel.
A mai foglalkozáson az Európai Unió alapító hat országát és a legkorábban csatlakozott 3 államot hasonlítottuk össze, csoportmunkában dolgozva.
A térképen megkerestük a 9 országot. A csoportok bemutattak egy-egy általuk kiválasztott államot. Az ismertető alapján hasonlóságokat, különbségeket kerestek az egyes országok között. (felszín, éghajlat, tengerpart, folyók, hegyvonulatok, … stb.)
Jó volt látni, hogy a csoportok tagjai egyre jobban együttműködnek, segítenek egymásnak. Az utolsó feladat egy vaktérkép kitöltése volt minden csoport számára. Öröm volt látni, hogy egyre ügyesebben használják a térképet, kutatnak és oldják meg a hasonló jellegű feladatokat. A foglalkozást egy közös ORSZÁG-VÁROS játékkal zártuk.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv 35. foglalkozás
Az érvelés gyakorlása volt a foglakozás témája. A foglalkozás kezdetén felelevenítettük a szövegalkotás lépéseit.(A téma értelmezése, szűkítése. Anyaggyűjtés. A nézőpont kiválasztása. Tervezés, rendezés, vázlatkészítés. Kidolgozás: piszkozat Csiszolás, ellenőrzés. Végső formába öntés.), majd csoportmunkában érveket és ellenérveket gyűjtöttek következő témával kapcsolatban: a pénz nem boldogít!
Tantárgyi fejlesztés – Matematika 35. foglalkozás
A középfokú központi felvételire készülve a korábbi évek feladataiból szemezgettünk. A feladattípusok megoldása során kiemeltük a fontos összefüggéseket, melyek segítségével eljutunk a helyes megoldáshoz. Megmutattunk a feladatok buktatóit is.
Nyelvi foglalkozás – idegen nyelv – angol
Környezetszennyezés
Ezen a foglalkozáson a környezetszennyezéssel foglalkoztunk. Megemlítettük, hogy a gyárak, járművek sok szén- dioxidot juttatnak a levegőbe. Az ólmot tartalmazó benzinek veszélyesek, ezért mindenkinek az ólmozatlant kellene használni. A folyókat is szennyezzük az ipari hulladékokkal, műtrágyákkal. A globális felmelegedés is fontos probléma, a szén-dioxidok és más gázok lassan melegítik fel a Földet. Az ózonréteg segít megszűrni az UV sugarakat, de vékonyodik a CTC gázok miatt, amiket spraykben, hűtőkben használnak. Az erdők elpusztításával sok növény és állatfaj természetes élőhelye szűnik meg.